Avatar billede tine Nybegynder
19. august 2005 - 19:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

php variabel til javascript og tilbage igen

Hjælp!!!
Jeg kalder en javascript function der hedder moveSelected()
med nogle parametre, i den function vil jeg gerne sætte en variabel og have den retur, så jeg kan bruge den i en ny javascript function openWin(), hvordan gør jeg det??????

Her er koden:
<?PHP
require ('/config.php');

function Create_combo($mq_id,$tmp_id,$name,$tbl_name, $j_id_one, $j_id_two){
  $result = mysql_query("SELECT * FROM $tbl_name")or die("Invalid query: " . mysql_error());

echo "<table class=\"box\" border=\"0\" align=\"center\" bordercolor=\"#000000\" width=\"300\" height=\"150\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"5\">";
    echo "<tr valign=\"middle\">";
        echo "<td align=\"center\">";
        echo "<select size=\"5\" name=\"$name\" id=\"$j_id_one\">";
            while($row = mysql_fetch_array($result)){
                $id = $row[0];
                $mw_title = $row[1];
                $mw_id = $name."_id_".$id;

                echo "<option value=\"$mw_id\">$mw_title</option>";
            }
        echo "</select>";
        echo "</td>";
        echo "<td width=\"50\" align=\"center\">";

            echo "<input type=\"button\" value=\" >> \" onclick=\"moveSelected( '$j_id_one', '$j_id_two' );";

            echo "openWin('$tmp_id','$mw_id','$mw_id_ny')\"><br>";

            echo "<br>";
            echo "<input type=\"button\" value=\" << \" onclick=\"moveSelected( '$j_id_two', '$j_id_one' );\"><br>";
        echo "</td>";
        echo "<td width=\"48%\">";
        echo "<select size=\"5\" name=\"$name\" id=\"$j_id_two\">";
        echo "</select>";
        echo "</td>";
    echo "</tr>";
    echo "</table>";

}
?>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function moveSelected( strSourceID, strTargetID )
{
    var objSource = document.getElementById( strSourceID );
    var objTarget = document.getElementById( strTargetID );

    if( objSource.selectedIndex > -1 )
    {
        var objOption = objSource.options[ objSource.selectedIndex ];
        var objNewOption = new Option( objOption.text, objOption.value )

        var mw_id_ny = objOption.value;

        window.status = mw_id_ny;
        alert(mw_id_ny)

        objTarget.add( objNewOption );
        objSource.remove( objSource.selectedIndex );
    }

function openWin(tmp_id,mw_id,mw_id_ny) {
    alert(mw_id)
    alert(mw_id_ny)
}
//-->
</script>

<HTML>
<HEAD></head>
<body>
<?PHP
Create_combo($mq_id,$tmp_id,Technology,mw_technology,selTree, selFour);
?>
</body>
</html>
Avatar billede nielle Nybegynder
19. august 2005 - 20:05 #1
Hvorfor vil du have blandet PHP ind i det? Hvorfor ikke sende den direkte mellem de to JavaScript-functioner?

Hvis PHP skal blandes ind i det så skal der jo foretages et roundtrip omkring serveren og det kræver jo et submit af en form eller noget lignenede.
Avatar billede tine Nybegynder
20. august 2005 - 11:17 #2
Det er fint hvis jeg kan sende den mellem de to javascript functioner, jeg skal bare have værdien af den der er selected (moved) mw_id_ny......
Har du et bud på hvordan jeg gør det?
Avatar billede roenving Novice
20. august 2005 - 11:37 #3
Initialiserer variablen udenfor funktionen !-)

<script type="text/javascript">
var mw_id_ny;
function moveSelected( strSourceID, strTargetID )
{

-- så må der ikke være var på senere i funktionen, og den må ikke optræde som argument i den anden funktion:

        mw_id_ny = objOption.value;

        window.status = mw_id_ny;
        alert(mw_id_ny)

function openWin(tmp_id,mw_id) {
    alert(mw_id)
    alert(mw_id_ny)
}
Avatar billede tine Nybegynder
20. august 2005 - 16:42 #4
Hej roenving, den er fin, det kan jeg bruge, laver du et svar, så jeg kan accepterer?
Avatar billede roenving Novice
20. august 2005 - 16:46 #5
Velbekomme '-)

-- men behold selv de fleste af dine point, så læg selv et svar, marker begge navne i boksen til venstre og tryk på avanceret !-)
Avatar billede tine Nybegynder
21. august 2005 - 17:37 #6
:o) takker
Avatar billede roenving Novice
22. august 2005 - 04:40 #7
-- og jeg takker for point ;~}