Avatar billede tyranu Nybegynder
26. august 2005 - 15:42 Der er 21 kommentarer

Windows rebooter lige efter velkomshilsnen, igen og igen ?

Jegeg tænder min pc, den starter op og giver mig velkomsthilsen. Den loader mine autorun's, og her sker det. ca. 2 minutter efter jeg har fået velkomsthilsen, genstarter min computer. Næste gang jeg tænder den, popper der op at systemet havde fundet en alvorlig fejl, og genstartede, eller noget lignende det.
ca. 2 minutter efter denne besked, genstarter computeren igen, og det samme som før sker, igen og igen.

jeg har taget et screenshot af fejlsignaturen, som kommer samtidigt med beskeden om at systemet er genstartet, efter alvorlig fejl.

Billedet kommer her : http://81.7.135.211/moped1/photoblog_dk/displayimage.php?pos=-606

Hjælp mig!
Mvh Tyranu.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. august 2005 - 15:47 #1
Det kan være overgang i din powerknap. hvis du holder din powerknap inde i 5-6 sekunder skukkes maskiner. Hvis derer overgang, kan det betyde at maskinen genstarter i en uendelighed.

Det kan selvfølgelig også være andet
Avatar billede tyranu Nybegynder
26. august 2005 - 15:55 #2
hmm, så ville Windows vel ikke fortælle at der var sket en alvorlig fejl, og systemet blev genstartet... så ville der bare stå under opstarten at den var blevet lukket forkert ned, og jeg ville kunne vælge mellem normal, og fejlsikret tilstand...

det skal lige siges at jeg godt kan køre med computeren tændt under fejlsikret tilstand !
Avatar billede silvershadow Nybegynder
26. august 2005 - 16:04 #3
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at genetablere PC'en til et tidspunkt, hvor jeg med sikkerhed ved, at den fungered korrekt. Der sker intet ved at prøve, du mister ingen data, og kan altid fortryde genetableringen.
Vend her tilbage hvis du ikke ved, hvordan du gør
Avatar billede tyranu Nybegynder
26. august 2005 - 16:08 #4
genetablere?? ! skal lige siges jeg lige har fået ny HD i, og pillet den gamle ud... 250 GB maxtor hd..
Avatar billede krofar Nybegynder
26. august 2005 - 16:10 #5
Systemgendannelse
Avatar billede krofar Nybegynder
26. august 2005 - 16:12 #6
start>alle programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemgendannelse
Avatar billede tyranu Nybegynder
26. august 2005 - 16:13 #7
hvad sker der når jeg trykker der så?
Avatar billede krofar Nybegynder
26. august 2005 - 16:17 #8
Så kan du gendanne dit system som det var på et tidligere tidspunkt, et tidspunkt du mener den fungerede korrekt.
Avatar billede karser Nybegynder
26. august 2005 - 16:40 #9
Lyder mere om virus! (Blaster)

Har du Firewall slået til? Er din maskine opdateret med alle patches?
Avatar billede krofar Nybegynder
26. august 2005 - 16:42 #10
Avatar billede tyranu Nybegynder
26. august 2005 - 16:46 #11
Krofar, der popper ikke sådan et vindue op...
Avatar billede krofar Nybegynder
26. august 2005 - 17:02 #12
Hvor, når du går ind i systemgendannelse, eller hvad?
Avatar billede tyranu Nybegynder
26. august 2005 - 17:18 #13
det link du gav, med at den genstartede om 60 sek. den gør det bare!
Avatar billede hcma Novice
27. august 2005 - 07:50 #14
det sidste tal i fejlmeldingen:  Product 256_1 tyder på defekte ram så vidt jeg husker. hvis jeg husker forkert er det defekt grafikkort (kan aldrig huske det :o( - må se at få skrevet det ned)
Avatar billede hcma Novice
27. august 2005 - 07:53 #15
du kan teste dine ram med bl.a. dette:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
(husk at ram kan være dine ramblokke, ram på grafikkortet o.s.v.)
Eller prøv dette først: hvis du har flere ramblokke i din pc, prøver du at skifte rundt med dem, eller tag den ene ud og lad den anden blive og omvendt.
Avatar billede tyranu Nybegynder
27. august 2005 - 12:39 #16
har testet mine RAM Catbody... lod den køre i 20 min. or so.. 0 fejl...
Avatar billede hcma Novice
27. august 2005 - 14:44 #17
så er det driverfejl!!
prøv at downloade ny driver til dit grafikkort (eller det et "onboard" ? )
Avatar billede tyranu Nybegynder
27. august 2005 - 15:50 #18
hmm, skulle jeg eventuelt opdatere min windows fuldt ud?
Avatar billede hcma Novice
27. august 2005 - 16:38 #19
hvad kører du med?  WinXP SP1 eller  SP2  ?
Avatar billede tyranu Nybegynder
27. august 2005 - 17:12 #20
SP2 tror jeg...
Avatar billede hcma Novice
27. august 2005 - 17:59 #21
så er den jo næsten opdateret - der er dog kommet et par opdateringer siden. prøv at hente dem, men jeg tror ikke det hjælper.
Prøv i stedet dette:  http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
og hvis det ikke hjælper: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  (REPAIR)