Avatar billede muggemand Nybegynder
31. august 2005 - 09:59 Der er 3 kommentarer

Musik i Powerpoint Dias Show

hej ville bare høre om der nogen der kan fortælle mig hvordan man indsætter et stykke musiki et diasshow, så det starter fra Dias nr 1 og bliver ved med at spille til dias showet er slut. Får den kun til at spille til et Dias, og så starter musikken forfra i næste dias.....
HJÆLP HJÆLP!!!
Avatar billede smount Nybegynder
31. august 2005 - 10:12 #1
Hvis musikken ikke skal være afhængig af hvilket dias du kører, så kan du vel lige så godt afspille musikken i et andet program?
Avatar billede helle100 Nybegynder
31. august 2005 - 15:16 #2
Muggemand, når du opsætter diasovergangen, sætter du musikken til at spille under "lyd" på det første dias, på de andre, skal der så bare ingen lyd være på diasset, så plejer musikken at spille til den er slut
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. august 2005 - 22:58 #3
Dette virker for mig i PowerPoint 2000, men han skriver også om XP udgaven:

http://www.presentationhelper.co.uk/Forum/showthread.php?t=179

To make the music carry on playing

For older versions of PowerPoint

Select your music file then Right click (nt the usual left click) and select Custom Animation. You can do this by selectig Slide Show > Custom Animation

Then select Multimedia Settings afterwards and make sure that you have selected Continue Slide show You will then need to set the Stop Playing button and enter in the Stop Playing > After number slides the number of slides that you would like the music to play for.

If you are using PowerPoint XP the prcedure is slightly different

Custom Animation > Right Click on Media and select Effect Options You will then need to set the Stop Playing button and enter in the Stop Playing > After number slides the number of slides that you would like the music to play for.

This feature is very nice, for example, if you want to show a long presentation at a trade show.

I hope that this helps