Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
01. september 2005 - 12:15 Der er 10 kommentarer

windows xp

jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at genintabliering af min computer jeg bruger windows xp og meget gerne uden at alt bliver slettet .
Venlig hilsen
Den gamle
Avatar billede boxer Nybegynder
01. september 2005 - 12:17 #1
Drejer det sig om at lave en reparation af Windows?
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 12:27 #2
Du sætter bare XP cd´en i drevet og booter fra den, og beder den installere XP ved første skærm, så vælger du reparér XP, så sletter den intet
Avatar billede kalp Novice
01. september 2005 - 12:30 #3
Du kan også sagtens installere windows uden, at formattere din pc.. du kan gemme windows i en ny folder. En god guide til geninstallering af windows kan du finde her med billeder og det hele http://helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 12:40 #4
Den formaterer heller ikke ved at lave en reparation fra cd´en :)
Avatar billede kalp Novice
01. september 2005 - 12:42 #5
gnuff >> Det ved jeg godt hehe, men siger bare, at det også er muligt, at geninstallere windows uden, at formattere og uden at skulle reparere:)
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 12:44 #6
Jeps, den metode bruger jeg oftest, da jeg ikke er for god til at lave oprettelses punkter :)
Avatar billede dengamle1938 Nybegynder
01. september 2005 - 16:35 #7
Kalp: jeg siger tak for oplysningen og vil prøve den uden det skader mine indlagte programmer
Ps kan jeg ikke bruge cd istedet for discetter
Tak den gamle
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 16:43 #8
Det skader intet af dine programmer at bruge xp cd´en og boote fra
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 21:14 #9
Det eneste der sker ved en repair er at du mister div. opdateringer til Windows.
Avatar billede hcma Novice
02. september 2005 - 21:17 #10
linket som boxer henviser til, beskriver hvordan du booter direkte op på din WinXP-cd og så laver en repair af din installation uden at miste dokumenter, programmer o.s.v.
Det eneste du skal mister og skal have lagt ind igen er dine Windows Updates (SP2) og de drivere du selv har installeret.
Læs hele instruktionen igennem før du går igang.