Avatar billede gmusik Novice
01. september 2005 - 16:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Qmailadmin, kan det lade gøre og hvordan!

Hej!!

Måske et dumt spørgsmål !! Men ..

For komme ind til qmailadmin må jeg i browseren skrive:
http://80.**.**.**/cgi-bin/qmailadmin
Er det muligt at skrive noget lignende i en virtualhost:

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin admin@gmusik.dk
    DocumentRoot c:/**/**
    ServerName 80.**.**.**/cgi-bin/qmailadmin
</virtualHost>

Jeg ved godt det her ikke virker,  men findes der en måde at få eksekveret "qmailadmin.cgi" ..... i virtualhost ..

Takker på for svaret, uanset hvad ... det ville jo være smart hvis man kunne skrive lidt mindre ..

Hilsen

Gmusik
Avatar billede showsource Seniormester
01. september 2005 - 16:58 #1
Du kan jo lade c:/*/*/cgi-bin/qmailadmin være DocumentRoot?
Vil jo dog ikke anbefale til en IP adresse.
Men et domæne/subdomæne ville være fint.

I din vhost, kan du bl.a. også lave Directory blokke, for at tillade cgi i dir'et.
Avatar billede gmusik Novice
01. september 2005 - 17:11 #2
Jeg fik skrevet forkert,  det må du undskylde ..
det er på Linux Fedora den kører på, Qmailadmin,  og jeg har prøvet med
DocumentRoot /var/www/cgi-bin/qmailadmin
Men den gik ikke ... når jeg genstarter "apachectl" får jeg en melding, /var/www/cgi-bin/qmailadmin (does not exist),  hvilket jo er rigtig ... det er jo ikke en folder ..

Hvordan laver man en vhost, som tillader et cgi-bin ??  Det er snart det eneste jeg ikke har fundet ud af endnu :-)
Avatar billede showsource Seniormester
01. september 2005 - 17:22 #3
<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin admin@gmusik.dk
    DocumentRoot /var/qmail
    ServerName 80.**.**.**
    DirectoryIndex qmailadmin

    <Directory "/var/qmail">
        AllowOverride None
        Options ExecCGI
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Directory>

</virtualHost>

Ved ikke om det virker?
Avatar billede showsource Seniormester
01. september 2005 - 17:23 #4
Men husk på at der er "ip-spammere" som kikker efter hvad ved jeg kun på ip-adresser.
derfor vil et domæne/subdomæne være bedre.
Avatar billede showsource Seniormester
01. september 2005 - 17:24 #5
Og altså, du laver et dir "qmail" som er underdir til "var", og her lægger dine filer.
Avatar billede gmusik Novice
01. september 2005 - 20:14 #6
Unskyld jeg ikke har svaret før ... men jeg har været et smut i Odense ....

Nej,  jeg vil ikke bruge ipadresse .....  det var bare det nærmeste jeg kunne finde på at bruge for at forklare hvad jeg mente med spørgsmålet .... lige nu kører Linux´en på www.gmusik.com .. og der har hele svineriet,  af hvad der hører med til Qmail ... som jeg synes er en rigtig god mailserver ..

Jeg vil prøve din "opskrift" i morgen,  det ville være godt hvis det virker ...
Foreløbig tak  .
Avatar billede leif Seniormester
01. september 2005 - 22:16 #7
Eller lav en lille html fil som redirecter til /cgi-bin/qmailadmin
Avatar billede gmusik Novice
20. september 2005 - 11:08 #8
Længe væk,  men nu er jeg tilbage igen .... jeg måtte begynde forfra igen ... jeg opdaterede min Fedora ... og jeg regnede ikke med at der skete noget ved det .. men ind kom Exim og endda sat på som en tjeneste,  den startede op,  og hos mig lavede den noget kuk i Qmail, så den ikke virkede,  de mail jeg fik blev ikke "delivered" .... Men jeg har valgt "redirecter" versionen .. den virker ...
Så Leif,  send mig et eller andet svar .. så du kan få dine points ..
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2005 - 11:35 #9
Okay ! Hvis du mener det er mig der skal have pointene ! Bruger du løsningen ? Hvis du ikke gør kan jeg ikke se jeg skal have point.
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2005 - 11:35 #10
.
Avatar billede gmusik Novice
20. september 2005 - 11:48 #11
Det gør jeg ... jeg ved da godt at den ligger lige for,  men jeg havde slet ikke tænkt i de baner ... du kom med ideen .. så
Avatar billede gmusik Novice
20. september 2005 - 12:00 #12
Og her virker det vist heller ikke .... det med at acceptere .. :-) Prøver i morgen igen ...
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2005 - 14:29 #13
Du har pænt accepteret svaret !
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2005 - 14:29 #14
Takker