Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 23:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Internet gennem en anden computer

Ved godt at der er mange lign. spörgsmäl, men jeg kan ikke präcis finde det jeg skal bruge.

Jeg har ISDN (desvärre) ind pä en stationär pc'er med et ekstra netkort. Jeg har en trädlös router og en labtop. Kan jeg dele internetforbindelsen med min router eller ej og hvordan.

Jeg har tidligere gjort det med ADSL ind, men aldrig prövet med ISDN, men det skulle vel ikke göre den store forskel?? Hvis ja, mangler jeg opsätningsregler??

Borgmesteren
Avatar billede gnuff Praktikant
09. september 2005 - 23:10 #1
Du skal bare forbinde pc 2 til det ekstra netkort i pc 1, og så bruge guiden "oprette et mindre kontor eller hjemmenetværk", så kan pc 2 få net gennem pc 1
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 23:12 #2
Jeg kan sagtens köre hjemmenetvärk. Ingen problem der, men jeg kan ikke dele internettet?
Avatar billede gnuff Praktikant
09. september 2005 - 23:15 #3
Men nettet vil ikke virke på pc 2???

Så skal du nok have sat en switch på, hvis ikke du har fast ip
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 23:20 #4
Der er inbygget swits i min router, sä negativ. Den skal bare sättes rigtig op ;-)
Avatar billede gnuff Praktikant
09. september 2005 - 23:28 #5
Tjah, så ved jeg ikke rigtigt, er en menneskealder siden jeg havde ISDN :)
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 23:36 #6
Tjo..Det gik tilbage for mig da jeg flyttede til Östrig ;-( Men forskellen skulle jo ikke väre sä stor - häber jeg - internettet er inde pä PC 1 og det andet netkort skulle "vel" bare sättes op til at dele forbindelsen?? Vi ser om ikke der dukker endnu en EKSPERT op...

Skal lige tilföjes at jeg körer XP pro
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 10:18 #7
dvs at dine computere er forbundet til en adsl router? men den skal ikke kalde op men skal videre til din anden computer for at kommet på nettet?
Avatar billede borgmesteren Praktikant
11. september 2005 - 15:19 #8
1. Jeg bruger XP pä begge pc'ere
2. Pc1 fär isdn ind via pcikort/modem
3. Pc1 har et ekstra netkort hvor der er en router/swits tilsluttet
4. Pc1+Pc2 er begge tilsluttet routeren og finder hinanden fint som hjemmenetvärk.

Mit problem er at jeg ikke kan fä internet fra pc1 og ind i routeren sädan at jeg kan fä internet ud af routeren til bla Pc2
Avatar billede kenp Novice
11. september 2005 - 15:23 #9
fint så er det faktisk kun 1 ting som du mangler... nemlig at deaktiver DHCP i din router. også aktiver ICS på den computer som har isdn.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
12. september 2005 - 19:21 #10
ICS?? Hvor finder jeg det?
Avatar billede borgmesteren Praktikant
12. september 2005 - 20:18 #11
1. Kabel ind i min router - skal det sidde i WAN eller LAN1-4?
2. ICS skal det väre aktiveret pä netkortet hvor jeg fär ISDN ind i Pc1 eller hvor min router sidder?
3. IP adresser, skal det väre automatisk pä begge Pc'ere?
Avatar billede borgmesteren Praktikant
12. september 2005 - 20:29 #12
Fandt en guide mht info om ICS, og jeg trykkede F1 og i sög skriver jeg ICS. Der bliver intet fundet under navnet ICS pä Pc1 som har ISDN, men pä min LABTOP kommer der 30emner?? Jeg har XP-PRO pä min labtop og HOME-EDITION pä PC1...?
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 20:32 #13
1: brug kun lanporte.
2: ja på den som er din opkaldsforbindelse, der kan du under egenskaber sætte den til at den skal deles.
3: ja
4: husk at deaktiver dhcp i din router.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
12. september 2005 - 21:14 #14
Jeg har deaktiveret dhcp og min router fär sä en ip der hedder 192.168.0.21. Men min LATOP fär ingen ip. Skal den stä til auto eller manu?
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 21:16 #15
Den skal stå til auto.

Du bruger kun lan porte? (hvis ja hvordna kan det så være din router får en ip-adresse)
Avatar billede borgmesteren Praktikant
12. september 2005 - 21:34 #16
Hey du!! Kenp...der er sgu point til dig!! Tusind tak for hjælpen...sender du lige et svar...
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 22:25 #17
Kommer straks ;) godt det virker.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
15. september 2005 - 21:23 #18
øhh jeg forsøger at give dig point, men også her skal jeg have hjælp... vil ikke virke??
Avatar billede kenp Novice
15. september 2005 - 21:26 #19
De virkede da ;)