Avatar billede ziox Nybegynder
17. september 2005 - 18:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Beep error

Hej.
Jeg har en fejl efter at jeg pillede lidt ved rammene og mit grafikkort, jeg har forsøgt at tyde fejlen, men intet stemmer. Den bipper i LANG tid, så er det somom den booter igen. mit motherboard er: QDI Superb-4E.
Hjælpe mig! :)
Tak!
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2005 - 19:05 #1
1. Check at dine stik til mus / tastatur ikke er byttet om.
2. Prøv at bytte om på rammene i soklerne, evt kør med en af gangen.
3. Check at dit grafikkort er korrekt monteret i soklen.
4. Check at aller kabler er korrekt monteret og du ikke re kommet til at hive et stik ud osv.
5. Hvis du har nogle USB enheder tilkoblet - f.eks webcam, så prøv at fjerne det.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 19:06 #2
Avatar billede ziox Nybegynder
17. september 2005 - 19:51 #3
#2 og #3 er gjordt.. skal prøve de andre!
Avatar billede ziox Nybegynder
17. september 2005 - 23:06 #4
#1 checket, #4 checket, man kan jo aldrig være sikker på #5, men jeg har checket efter så godt jeg kan! Min storebror har kikket på ramene og grafikkortet.
Jeg glemte lige at nævne at min skærm er helt sort, det er også somom den ikke starter helt op.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 08:06 #5
Kører køleren på CPU`en??
Avatar billede ziox Nybegynder
18. september 2005 - 09:35 #6
Ja.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 10:26 #7
OK så er stømforsyningen næppe røget sig en tur, hvis du har mere end en ramblok så prøv at køre med dem på skift for at om det hjælper, for du har vel ikke forsøgt at installere mere ram og så brugt nogle forkerte
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 10:28 #8
Har du prøvet at tyde beepcoden efter det link du fik 17/09-2005 19:06:54
Avatar billede ziox Nybegynder
18. september 2005 - 11:29 #9
Ja, det har jeg. Det hjælper mig bare ikke :( og der står ikke "Repeating Long Beep"
Min storebror og jeg har prøvet alt med ramene, men det hjælper bare ikke!
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2005 - 15:34 #10
Prøv at trykke på "Delete" under opstart og derved komme i Bios.
Når du er kommet derind, så tryk på F9 og derefter på F10 sig Y/J til at gemme.
Avatar billede ziox Nybegynder
18. september 2005 - 16:49 #11
Jeg kan jo ikke se skærmen! Den er helt sort. En computer ekspert siger at mit motherboard måske er defekt :(
Avatar billede ziox Nybegynder
18. september 2005 - 16:50 #12
Den laver ALTID samme fejl, "Repeating LONG Beep error" lige meget hvad han tager fra, statig samme fejl.
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2005 - 17:00 #13
Hmm, prøv lige at ckecke dine stik i grafikort/skærm - der er vel ikke et ben som er bukket eller brækket af ?

Selvom skærm er sort, så nå maskinen ikke arbejder mere - så trykker du på F9 og derefter på F10 - vent et øjeblik og tryk på Y og J.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 17:01 #14
Jeg spurgte dig om "for du har vel ikke forsøgt at installere mere ram og så brugt nogle forkerte" gider du svare ??
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2005 - 17:01 #15
Hvis en " En computer ekspert siger at mit motherboard måske er defekt :("
Så er der jo ingen grund til vi arbejder videre her!
Avatar billede ziox Nybegynder
18. september 2005 - 18:07 #16
Kommentar: helgec
Ja, hele historien: Jeg har 2x256 og 1x512 DDR. Jeg havde et defekt grafikkort, så fik jeg et nyt, det lavede samme fejl, så sagde min bror jeg skulle prøve med 1 ram af gangen i slot 1(nogle kalder det slot 0) det gjorde jeg så, jeg havde den oppe at køre med en 512, men så begyndte den med den Beep Error.. Min bror og jeg har virkelig prøvet ALT.
Avatar billede ziox Nybegynder
18. september 2005 - 18:08 #17
Men tak for opmærksomheden, "dudes"! ;)