Avatar billede 1234qwer Nybegynder
20. september 2005 - 21:04 Der er 4 kommentarer

Kan ikke lukke computeren uden først at logge af!

Jeg har en pc med Win XP home installeret! Når jeg vil lukke computeren efter brug får jeg i første omgang kun mulighed for at logge af. Når dette er sket kan jeg så lukke helt fra velkomtsiden! Hvordan kan jeg komme til at lukke direkte via startknappen!
Avatar billede teknik Juniormester
20. september 2005 - 22:37 #1
Ikke en direkte løsning, men måske en acceptabel workaround.

Prøv engang at oprette en ny genvej til denne fil/placering

C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe

Giv den et passende navn som fx. "Luk nu"

åbn derefter egenskaber for genvejen og ret "destination" til
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 01
og slet indholdet af "start i" rubrikken.
gem den rettede genvej.

Et (dobbelt) klik på denne genvej skulle nu lukke din PC ned direkte.

50/50 på at det vil afhjælpe problematikken, men da jeg ikke kan genskabe den, så er det kun et gæt.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede gratis Nybegynder
21. september 2005 - 03:41 #2
vil det sige at du ikke har punktet "Luk computeren" på din startmenu ?
der er et fix på linie 267. "Restore "Turn Off  and Log Off" - Start Menu" på denne site http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

en anden mulighed ku være at scanne dine system filer for fejl:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede kraesten Nybegynder
21. september 2005 - 08:30 #3
Jeg havde et tilsvarende problem efter en manuel opdatering af Norton Intertnet Security. Hvis du har enten dette program eller Norton AntiVirus vil jeg anbefale dig at opdatere dine "Symevent"-filer, - det hjalp for mig.
Følg vejledningen fra Symantec:

  http://symantec.atgnow.com/consumer/resultDisplay.do?gotoLink=69&docType=1000&contextId=14794%3A69.101&clusterName=ConsumerCluster&contentId=93737e8d-1283-4804-9e28-582b7dda37cb&responseId=a7a613d67668be41%3A1b1fbf4%3A1067614a8da%3A1768&groupId=1&answerGroup=6&score=935&page=http%3A%2F%2Fservice1.symantec.com%2Fsupport%2Fsharedtech.nsf%2Fpfdocs%2F1998081213371213%2Findex.html&result=5&excerpt=How+to+update+the+Symevent+files&resultType=5000#

P.S. husk at genstarte computeren efter opdateringen.
Held og lykke
Avatar billede kraesten Nybegynder
22. september 2005 - 21:59 #4
Jeg ved ikke helt hvad der gik galt, men mit link til Symantec viser ikke det det burde :-)
Hvis du har en mistanke om at problemet skyldes problemer med et Symantec produkt vil jeg anbefale dig at gå ind på Symantecs supportside og søge efter "how to update the Symevent files".