Avatar billede tine Nybegynder
21. september 2005 - 18:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

opret session med JavaScript

Hej!
Kan man gøre noget lignende dette:
$content .= '
    <table border="0">
    <tr>
        <td><a href="'._URL.'='.$row[id].'" OnClick="java script: session_start();$_SESSION['row_id'] = $row[id];">'.$row[title].'</a></td>
    </tr>
    </table>';
Hvis ikke, hvad kan man så gøre???? Jeg kan nemlig ikke få det til at virke.
Avatar billede jaw Nybegynder
21. september 2005 - 18:21 #1
Du kan ikke oprette en session uden du reloader din side. Det skyldes, at PHP kører på serveren (server-side), og derfor kan du ikke udføre PHP-funktioner uden at siden reloades...
Avatar billede tine Nybegynder
21. september 2005 - 18:28 #2
Jeg skal også først bruge min session på den side jeg kommer til når jeg klikker på linket, men skal have sat mit $row[id]
Avatar billede jaw Nybegynder
21. september 2005 - 18:30 #3
Så bliver du nødt til at lave den hvor du foretager dit databaseudtræk.
Avatar billede tine Nybegynder
21. september 2005 - 18:30 #4
Kan jeg hente min id fra adresselinien?
Avatar billede jaw Nybegynder
21. september 2005 - 18:32 #5
Sagtens:
<a href="side.php?id='.$row["id"].'>side</a>

og så bruge $_GET['id'] på næste side. Jeg har ikke lige sat det helt ind i dit eksempel, for kan ikke se hvad du gør med _URL_ og $row['id'] i forvejen...
Avatar billede tine Nybegynder
21. september 2005 - 18:34 #6
Det er en funktion der laver linket:
while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
            $content .= '
                <table border="0">
                <tr>
                    <td><font color="#a04a1d" size="2"><strong><a href="'.XXX_URL.'='.$row[id].'" style="text-decoration : none; background-color : none; font-size : 9pt; font-weight: bold; color: #a04a1d;">'.$row[title].'</a></strong></font></td>
                    <td>&nbsp;</td>
                    <td><font color="#a04a1d" size="2"><strong>&#62;&#62;</strong></font></td>
                </tr>
                </table>';
            }
Avatar billede jaw Nybegynder
21. september 2005 - 18:35 #7
Ok, men så kan du vel selv sætte det ind? Pointen er, at din adresselinie skal komme til at være:
side.php?id=1 f.eks.
Avatar billede tine Nybegynder
21. september 2005 - 18:42 #8
Det er den også, men jeg kan ikke fange mit id altså "1" hverken med $_GET eller $_POST. sagen er den at jeg laver noget script inden i en cms, der ikke tillader det.
Avatar billede jaw Nybegynder
21. september 2005 - 18:44 #9
Nå, så er det jo ikke så nemt heller. Men så må du sætte din session når du lave udtrækket fra databasen.
Avatar billede tine Nybegynder
21. september 2005 - 18:46 #10
Det har jeg også prøvet, men så får jeg bare det sidste row[id] og ikke det der er valgt, kan jeg hente fra adresselinien uden $_POST eller $_GET?
Avatar billede tine Nybegynder
22. september 2005 - 09:13 #11
Jeg har selv løst den :o)
Avatar billede jaw Nybegynder
22. september 2005 - 18:17 #12
Fair nok, men hvordan? Det er altid god skik at lægge sin egen løsning, så andre brugere i fremtiden kan bruge den.
Avatar billede tine Nybegynder
22. september 2005 - 18:49 #13
Jeg løste den med en $_SERVER[REQUEST_URL], som jeg derefter lavede en substr. på :o)