Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. september 2005 - 22:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor købes VRM til Unisys ES202131-Z?

Jeg har følgende server stående: http://public.support.unisys.com/common/welcome.cfm?pla=ES2&nav=ES2023, og ønsker at købe VRM til denne.

Modulet hedder fra Unisys' side: DSR200081-P2U

Jeg er interesseret i at få modulet så billigt, hurtigt, og så tæt på Danmark som muligt.

Jeg er interesseret i mere end 1 sted at købe, så hvis der allerede er postet links etc. til steder hvor modulet kan købes, så kom endelig med flere :-)

Pft.

/Kasper
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 22:55 #1
kig evt på ebay, der kan man tit finde vrm moduler, desværre koster de typisk omkring 500 pr stk herhjemme til de fleste servere.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. september 2005 - 23:21 #2
Jeg har ikke kunnet finde modulet på hverken ebay.de, eller ebay.com.
Jeg har søgt efter DSR2000081-P2U, og Unisys vrm. :-(
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. september 2005 - 23:35 #3
Jeg har fundet et andet varenummer på delen her: http://www.jbg.co.uk/stocklist/systems.html
Jeg har kontaktet dem for pris.
Afventer svar fra dem.

I mellemtiden vil jeg meget gerne have flere links :-)

Pft. Kasper.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 00:00 #4
regner med det er et dual board du mangler dem til ikke ? (kan nok skaffe dig et dual board til 2 P2 billigt, har næsten ikke andet end dual maskiner (og quad) maskiner) til billigere penge end hvad du finder de VRM moduler for.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. september 2005 - 00:19 #5
Det lyder spændende :-)

Jeg har lige nu 2 stk. 450MHz PII i maskinen.
Den har lidt onboard tingeltangel (scsi, vga, nic, mulighed for lcd ol.).

Jeg ville blive glad hvis du fangede mig pr. mail (screem_brille på domænet source.dk). :-)

Pft. Kasper
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 00:31 #6
du har mail ;)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
23. september 2005 - 20:34 #7
Yep. Svaret er der også :-)

Jeg har fået pris fra JBG, men jeg synes ikke den er særlig rar for en så gammel komponent :-)

£95 + £30 for forsendelse. :-(
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. september 2005 - 19:30 #8
screem_brille > Har du set mine mails?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:27 #9
Jeg har VRM fra en HP netserver. Hvor meget af elektronikken i selve modulet er specifik?
Jeg sidder og håber at man kan bruge modulet på tværs af maskiner, men tror ikke at man kan.
Jeg har ikke mulighed for at sammenligne modulerne, da jeg ikke har et til den server jeg vil bruge den til.
Avatar billede screem_brille Novice
02. oktober 2005 - 23:49 #10
hehe mangler faktisk VRM moduler til en netserver *G* men nej har ikke fået dine mails (eller jo måske men så er de røget i spam filteret), de moduler du har er nok VRM 8.2 (er de til 5V eller 12V) ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:14 #11
Jeg skal af med de 2 servere jeg har, så det kunne da være :-)

I Netserveren sidder der PIII processor, og i min unisys er det PII.

Så vidt jeg kan læse på bundkortet i hp serveren, så er det 8.4VRM til 12V.
Jeg kan ikke se på bundkortet til unisys' serveren hvilken spænding de er til.
Det kan være jeg skal researche lidt på det kort :-)

Jeg havde forresten en PIII 600MHz processor i unisys'en, men den ville den ikke tage.
Der står dog på sidedækslet at den kan klare PIII, men om den ligefrem kan klare 600MHz ved jeg ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
03. oktober 2005 - 00:33 #12
ok, jeg mangler 2 8.2 og 2 8.3 (mest 8.3) til en quad maskine jeg ahr (kører pt kun dual)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
03. oktober 2005 - 01:08 #13
ok.
jeg tror ikke jeg har nogen af dem, men ellers har jeg da hele servere :-)

Tror du kan jeg kan bruge VRM modulet i unisys' serveren?
Avatar billede screem_brille Novice
03. oktober 2005 - 01:23 #14
det er et godt spørgsmål, har selv nogle VRM moduler jeg ikke er 100% sikker på virker i andre maskiner, og overvejer kraftigt at prøve dem, men vil helst heller ikke brænde noget af (selvom de nu er rimelig robuste lavet)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:16 #15
Jeg tog chancen og prøvede modulet i serveren.
Den kører nu med begge CPU'er :-)

Vil du smide et svar, så kan du få points for indsatsen :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 01:33 #16
Svar ;)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. oktober 2005 - 22:09 #17
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 22:12 #18
Var så lidt, fik faktisk 6 ens VRM moduler i denne uge, samt et intel ¤ vejs Xeeon board og kabinet, 3 vejs redundant PSU for 400,- (og en gratis 14" monitor til rrack montering) har dog skrottet den gamle netserver, da jeg har fået en 6 vejs istedet for *G*
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. oktober 2005 - 22:25 #19
Du bliver nød til at sælge noget af det, det er du godt klar over, ikke? :-)

Du smed en delvis liste pr. mail sidst.
Er det muligt du kunne checke efter og se hvad du har stående, samt nogle priser?