Avatar billede bagge187 Nybegynder
16. april 2001 - 22:42 Der er 10 kommentarer

Ændre IMEI

Hvis jeg forstår det korrekt så bruger Politiet og netoperatøren IMEI nummeret til at spore telefonen og evt. lytte med på samtaler hvis telefonen er stjålet.
Den eneste måde at spære sin mobil telefon på ligger alså i at oplyse IMEI nummeret til politiet. Men jeg har hørt at det ikke er hver gang politiet og ens netoperatør \"gider\" at gå til yderligheder for at finde ens mobil telefon. Er det ikke også rigtigt at man kan ændre IMEI nummeret på telefonen med et program til PC\'eren og et datakabel? Eller for den sags skyld sende et IMEI nummer fra en \"lovlig\" telefon til en stjålet via et kabel?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. april 2001 - 22:48 #1
Nej, er meget sikker på IMEI-nummeret IKKE kan ændres. Det er jo den eneste måde hvorpå en telefon kan genkendes. Og ja, hverken politiet eller netoperatøren gider \"gå til yderligheder\" for at finde en telefon til max. 8000. Det koster dem jo næsten mere at sætte gang i hele systemet for at finde den.
Avatar billede bagge187 Nybegynder
16. april 2001 - 22:51 #2
...........og hvor mange mennesker har deres IMEI nummer skrevet ned i tilfælde af at den skulle blive stjålet............. så bliver ens telefon stjålet er det vel bare ærgeligt eller hva?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. april 2001 - 22:52 #3
Nopz, du kan altid få det oplyst hos netoperatøren.
Avatar billede bo.morville Nybegynder
17. april 2001 - 00:00 #4
IMEI nummeret står som regel også på fakturaen og/eller garantibeviset, du fik da du købte telefonen. Og hvis du er så mærkelig at du gemmer æsken (som jeg er) står det også på den.
Avatar billede parazite Nybegynder
17. april 2001 - 00:02 #5
bo.morville : Mærkelig? Min ligger på mit skab! *G*
Avatar billede bo.morville Nybegynder
17. april 2001 - 00:11 #6
Min ligger godt nok inde i skabet, men den ligger sammen med æskerne fra de to foregående mobiltlf. (derfor mærkelig... *S*)
Avatar billede parazite Nybegynder
17. april 2001 - 00:12 #7
*gg* Min tidligere ligger under min seng... ;o) Sammen med kassen til min trådløse Ericsson...
Avatar billede bagge187 Nybegynder
17. april 2001 - 17:32 #8
Avatar billede cvg Nybegynder
25. april 2001 - 09:51 #9
Det er altså ikke rigtigt, at man ikke kan ændre IMEI nummeret.... på en 3210, kan du gøre det med et datakabel (200 kr. på www.dyfo.dk) og et lille program PC Locals (www.telefonsiden.dk). Programmet er udviklet af NOKIA, og kan lave alt muligt/umuligt... aktivere skjulte spil/funktioner, ændre kontrasten i displayet.... og ændre IMEI nummer og for den sagsskyld også unlock nogle sim-locks :-)
Avatar billede mlr Nybegynder
14. november 2001 - 19:41 #10
Man kan ændre IMEI nummeret på ALLE telefoner abre man har et datakabel men så vidt jeg ved at det ulovligt medmindre at man har haft telefonen i mere end 6 måneder og derfor bestemmer du selv hvad du vil gøre... [Sådan siger teleselvskaberne]

-MLR