Avatar billede jacobchr Nybegynder
27. september 2005 - 18:13 Der er 1 kommentar

iMac 20" råd

Hej,

Jeg har lidt kig på en iMac 20", men jeg er lidt i tvivl om flere der ydes garanti ved pixel-fejl på dem ? Og om jeg kan smide almindelig ddr-ram i dyret ?

Måske der er nogen af Jer der har erfaring med den og kan komme med gode råd. Den skal bruges primært til "kontor" brug, lidt spil (måske i win-emul) også noget php/c++ programering. Det kan godt være der på et tidspunkt bliver smidt gentoo eller yellow dog på den, da jeg primært har arbejdet i linux miljø.
Avatar billede grunken Nybegynder
27. september 2005 - 20:03 #1
Apple's TFT'r er overholder "ISO 13406-2" klasifikationen, hvilket i bund og grund vil sige at der skal være mellem 3-5 døde pixels på dyret for ombytning, og dette inden for de første 2 år!

Og egen erfaring siger at der overhovedet ikke skal være grund til bekymring, da disse paneler slår alt med vognlængder :o)

- og ja du kan smide almindelig ddr i dyret, bare sørg for at det har samme hastighed, som det der allerede sidder i ( PC 3200 )

osx - er jo allerede baseret på freebsd, så konsollen kender du - så jeg tror ikke at du vil have de store problemer med at vende dig til at bruge dette os, inklusive de flere muligheder dette system bærer med sig..

glem win emulering, det kører i hverttilfælde ikke de vilde spil - ud over en gang kabale, taler af egen erfaring med Virtual PC & Bochs, og hop i stedet over på macspil.dk, og se hvor mange spil der egentlig bliver lavet til mac.dk

Mvh,