Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
30. september 2005 - 13:52 Der er 1 løsning

Hente Variables fra MS Access

Hej Eksperter,

Jeg vil meget gerne lave en billet som henter tekststrenge fra en Access database.
Det er billetter til musikarrangementer. Jeg har altså et layout indeholdende nogle tekstfelter, som gerne skulle fyldes ud med teksten fra Databasen. Jeg har oprettet variabler som er knyttet til disse tekstfelter.

Mit problem er: Jeg ved ikke hvordan jeg skal få illustrator til at hente oplysningerne i Access. Jeg har bare set i en artikel at det skulle kunne lade sig gøre. Som alternativ kunne jeg eksportere mine data til XML og så hente dem med illustrator. Her har jeg også et problem. Jeg ved ikke hvordan jeg med Access skal generere en XML-fil som passer til det format illustrator kan læse. Eller modsat, få illustrator til at læse det format Access genererer.

Jeg glæder mig til at høre nogle gode bud.

Mvh

Simon
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
17. juli 2006 - 10:03 #1
jeg lukker