Avatar billede nadster Nybegynder
04. oktober 2005 - 18:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Styr på "farver" på mit lydkort

Hey

Har for et par dage siden fået nyt computerbord, hvilket også har betydet at mine højtalere, ledninger, computer osv. er blevet flyttet. I den forbindelse kan jeg nu ikke få mine stik til at passe ind i lydkortet.

Jeg har følgende lydkort:
http://us.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=206&product=50&nav=features

Den store gule, er til et joystick, så langt så godt. Det har jeg ikke noget af, så det er irrelevant.
Men jeg har følgende jeg skal have sat til lydkortet:
- Headphones
- 2 Højtalersæt (del af sæt)
- 1 subwoofer (del af sæt)
- Lyd til tv'et
- evt. mikrofon

Jeg har haft alt dette sæt til før, så jeg ved at det virker. Hvis jeg putter stikket til tv'et i den grønne, så kommer lyden fint ud der, ingen problem. Hvis jeg putter højtalere eller headphones i, kommer der kun en knitren ud. Putter jeg subwooferen i stikket, kommer der masser af bas ud.

Så er der nogen der kan give mig et forklaring på farverne (går ud fra at det er nogle standard farver der bruges overalt), og evt. forklarer hvordan jeg smartest / bedst for sat lyd på.

Det skal lige til sidst siges, at jeg inden længe anskaffer mig en DVD afspiller, og skal derfor ikke bruge lyden til tv'et på det tidspunkt. Indtil kunne det dog være rart at have den, ellers overlever jeg nok den tid uden hvis det kan hjælpe på problemerne...
Avatar billede nadster Nybegynder
04. oktober 2005 - 18:29 #1
jeg kom til at skrive 2 højtalersæt, det var selvfølgelig 2 højtalere, der går ud i samme stik. Og de er en del af sættet med subwooferen
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2005 - 20:37 #3
Lidt om "normal" farvede jack stik på lydkort:
Mikrofon: pink/rød.
Line Output: grøn
Line Input: lys blå
Digital Output: orange/gul
Line Out2: sort
Avatar billede nadster Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:29 #4
Det hjalp da i hvert fald lidt. Jeg har fået min sub og højtalere plus mine headphones.

Så må jeg lige undersøge i morgen hvorfor mikrofonen ikke lige gider.

Tak for hjælp og info.