Avatar billede mrdj Nybegynder
18. oktober 2005 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af AWSTATS i IIS

Jeg ønsker noget detaljeret hjælp til opsætning af Awstats på min IIS server, der er mulighed for at koble op (TS eller PcAnywhere) og lave de nødvendige ændringer. Har desværre ikke selv tid til selv at sætte mig ordentligt ind i manual og måden at gøre det på. Især det grundlæggende. IIS serveren kører med flere domæner tilkoblet og hver enkelt site skal kunne se sin egen statistik online naturligvis.

Håber der er nogle der kan hjælpe :-)
Avatar billede mrdj Nybegynder
18. oktober 2005 - 19:54 #1
Hejsa Igen. Tror nok det er lykkedes mig nu at få det sat grundlæggende op, jeg har ihvertfald kunnet lave en statistik side for et enkelt domæne. Nu er mit problem så at jeg ikke rigtig kan få den til at analysere de allerede eksisterende logfiler og skabe en statistik over det. Hvad gør jeg lige galt ? Linien med LogFile fra config filen er listet her.
----  LogFile="E:/Logfiles/IIS6/W3SVC92/ex%YY-0%MM-0%DD-0.log"  ----
den analyserer kun det seneste døgn jeg vil gerne have den til at lave en statistik over alle de logfiler de ligger i pågældende bibliotek

Og så lige en sidste ting, hvordan kører "systemet" rent fysisk omkring opdatering af disse statistikker ? Køres der en kæmpe bat fil hver nat som via script opdaterere alle hostede domæner eller kan det gøres "live/dynamisk"?

På forhånd tak :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:48 #2
det med analysere gamle logfiler bliver desværre noget makværk, med mindre noget andre kender til noget super smart.

Selv har jeg engang gjort det gennem et program jeg lavede der kørte -update kommandoen på awstats, ændrede i config-filen så datoen blev flyttet en dag frem, kørte update igen og så fremdeles indtil alle logfiler var parset.

Omkring det med at opdaterer statistikken har jeg en batfil jeg kører gennem "Scheduled tasks" i windows en gang i døgnet.
Avatar billede burningice Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:56 #3
dog kan man også opdatere statistikken "live" via en update-knap på statistik siden... har dog oplevet min server gå nærmest i knæ da der blev ved med at blive trykket update i flæng.
Avatar billede mrdj Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:53 #4
Hejsa. Jeg har også konstateret den med de gamle log filer, så det springer jeg over. Men med hensyn til de opdateringer på websites jeg har liggende nu, kan du så komme med en kommandolinie som jeg f.eks skal skrive i en bat fil for at opdaterere denne (lad os sige at siden hedder www.123.dk) og laver man så en linie i bat filen for hver site man skal have lavet statistik for ? Hvordan enabler man update funktion på statistik siden ?
Avatar billede cougar Nybegynder
09. november 2005 - 14:12 #5
Ja, du laver en linie for hvert website du har, eks. pr. linie:
perl c:\full path\awstats.pl -config=123.dk - update

For at enable awstats live update funktionen, skal du rette i config filen. Den parameter som skal rettes er: AllowToUpdateStatsFromBrowser=0
For at enable det skal den sættes til =1.
Avatar billede mrdj Nybegynder
23. april 2006 - 15:37 #6
Takker