Avatar billede lemads52 Juniormester
21. oktober 2005 - 19:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit dvd drev kan ikke læse en dvd

Mit dvd drev kan ikke læse en dvd. XP fortæller godt nok, at mit drev er et dvd-drev, men når jeg putter en dvd i, mener den ikke, at der er noget i skuffen. en kan godt læse en cd.
Jeg har lige installeret nyt bundkort og grafikkort. Det virker tilsyneladende ok. Er der noget jeg har glemt?
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 19:07 #1
mit bud er et dårligt / defekt drev. (hvis den gør det med alle DVD medier)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. oktober 2005 - 19:13 #2
XP SP2 er den installeret ? ?

Du kan evt. prøve at fjerne drevet i enhedshåndtering, og så genstarte maskinen, så vil XP finde den igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:25 #3
Prøv at indstallere PowerDVD
Avatar billede lonepeter Novice
21. oktober 2005 - 21:53 #4
Har netop fået ombyttet et dvd-rw drev der opførte sig på samme måde, jeg fik at vide at det var laseren til dvd-delen der var defekt og at drevet derfor godt kunne læse og brænde cd´ere
Avatar billede lemads52 Juniormester
21. oktober 2005 - 23:38 #5
Ja, den kører med XP SP2 - den fungerede fint inden jeg skiftede bundkort og grafikkort. Er der nogle drev, der ikke fungerer sammen med nogle typer af kort?
Det er ikke så længe siden, at jeg skiftede drev sidst, så det er kun et år gammelt eller så'n
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. oktober 2005 - 18:48 #6
Nej, drevene er meget standardiseret, men prøv nu at fjerne driveren, og lad den finde den igen ! !
Avatar billede lemads52 Juniormester
30. oktober 2005 - 23:39 #7
OK - det endte med et nyt drev - andet duede ikke. Tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
30. oktober 2005 - 23:47 #8
hvorfor i alverden beholder du så selv point ????
Avatar billede lemads52 Juniormester
31. oktober 2005 - 00:08 #9
Fordi ik? At man så vidt jeg har fattet kun kan tildele point til svar - ikke til komentarer - og det er jo det, det er
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 00:14 #10
ja men så beder man folk om at lægge et svar *S*
Avatar billede lemads52 Juniormester
31. oktober 2005 - 00:16 #11
så vil jeg gerne bede dig og lonepeter give mig et svar :-)
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 00:22 #12
så skal du oprette et spørgsmål hvor du skriver: point til Lonepeter og screem_brille (som overskrift) og i selve spørgsmålet ref. http://exp.dk/spm/658080

Ps opret det i samme gruppe som det her, så ens statistik passer ;)