25. oktober 2005 - 19:56Der er
22 kommentarer og 2 løsninger
Bad DirectSound driver
Hej.
Jeg har søgt på forumet, og læst en del posts med samme emne-linie som mit spørgsmål.
Kort historik: sad og spillede og lyden begynder at "skratte". Går ud af spillet, åbner winamp for at teste, og bliver mødt at ovenstående fejl-besked.
Henter nyeste driver til mit onboard lydkort hos Asus (mit kort er A8N-SLI deluxe), og installerer.
Men det afhjælper ikke problemet. Under "sounds and audio-devices" står der "no audio device". Jeg går ud fra der stod noget med AC97 før (?).
Er mit onboard lydkort kaput, tror I? Eller kan jeg forsøge mere for at løse det?
Tillægsspørgsmål: hvordan disabler man et onboard lydkort?
Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor Enheder til lyd, video og spil Find dit lydkort og h-klik på det og vælg fjern Genstart pc og lad windows finde og installere herefter opdatere du med driver fra Asus hjemmeside
Lydkortet findes ikke i enhedshåndtering. Mit gæt er at det er stået af... Så er spørgsmålet: send hele skidtet til reparation (garanti, godtnok) eller køb et nyt lydkort...
Prøv først at disable on-board lyden i bios (husk at gemme ændring) Tryk op "del" under opstart for at komme i bios. Når maskinen har været startet op så sluk den igen og gå i bios og "enable" lydkortet igen.
Ellers ville jeg smide den tilbage til rep. - der kan jo være andre ting galt og meske endda mere alvorlige ting
Kender godt den problemstilling. For at par måneder siden røg min strømforsyning. Blev rep. på garanti. Jeg fik den tilbage med et ødelagt kabinet :o) Tilbage til rep. igen. Der gik over 4 uger inden jeg fik min højt elskede PC tilbage. Endda med et lidt skævt kabinet.
Ja, det duer bare ikke. Nu har jeg bestilt et soundblaster kort til lige godt 450 kr inkl. porto. På edbpriser fremhæves den fine forskel på onboard-lyd og dette kort, så jeg har, for nu, stillet mig tilfreds med den løsning. Man overlever nok et par dage uden lyd på maskinen.
Jeg kan bare lige se det for mig: butikken kigger uforstående på mig, og siger noget i retning af, at jeg må sende MB'et til producenten. Og som du skriver anonym: over en måned uden computer - det går bare ikke.
clausbs > Jeg vil gerne pointere igen, der kan jo være alvorligere ting i vejen med dit bundkort - så ville jeg ihvertfald helst have den indleveret til garanti rep. og højst sandsynligt få et nyt bundkort
Computeren er købt januar 2005, og har man ikke 2 års reklamationsret nu om stunder...? Så der er der lang tid tilbage på garantien.
Nu hopper jeg ganske vist lidt i emnet, men alligevel: hvis jeg indleverer den (købt i butik på Falkoner Allé i Kbh), synes I så jeg skal tage hele kassen med derop og sige "den virker ikk", eller skal jeg pille alle tingene fra og nøjes med at give dem bundkortet?
Hvis de vil give mig et nyt, tror I så de er forpligtede på at afmontere det gamle, og sætte det nye i kabinettet?
Der er forskel på om det er garanti eller reklamationsret - det er ikke det samme. F.eks er der kun et ½ års garanti på nogle batterier til bærebare - selvom de er undlagt 2 års reklamationsret.
Du afleverer hele skidtet :o) De skal reparere den og sætte de nye dele i. Selvfølgelig skal de det. Man kan jo ikke forvente at alm. mennesker kan finde ud af det. Du får heller ikke en bunke løsdele, når bilen går i stykker i en garantiperiode.
Hvis de smækker et nyt MB i maskinen, og sætter alle de andre dele på det, kan jeg så boote uden videre med alle data intakte, eller bør jeg forbedere at skulle reinstallere?
Det er forretningen du har handlet i der har givet dig garantien. Det er dem der skal sørge for at din PC bliver repareret. Det tror jeg da også at de gør uden problemer.
Jeg mener også at de skal sørge for at din PC starter op som normalt uanset hvad der bliver skiftet. Så vidt muligt i hvert fald.
Jeg var faktisk selv nødt til at formatere og geninstallere efter min blev rep. Den var irriterende langsom bagefter :o) Sørg for at tage backup af alt det du ikke vil miste inden du sender den til rep. Bare for en sikkerheds skyld.
Ja, I har overbevist mig. Jeg smider den til rep. Hvis I vil dele pointene er I velkomne. Jeg kan ikke huske hvordan det virker, men skriv instruks, og jeg deler ud :-)
Jeg er overbevist om at forretningen sørger for at din pc kører osv. (ellers er det en meget dårlig service og det får de jo ikke flere kunder af osv.)
Hvis du vil give/fordele points, så skal boxer og jeg lægge et "svar" Herefter "markere" du begge navne i venstre side og klikker på Accepter svar. :o)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.