Avatar billede foxwell Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

24MBIT bredbånd til 399,- om måneden?!

Hej Eksperter,

jeg er lige faldet over http://www.cph-metronet.dk/, som tilbyder 24MBIT bredbånd (med 1MBIT upload) for DKK 399 om måneden, hvilket jo lyder fuldstendigt syndssygt (jeg betaler p.t. omkring 500,- for 2MBIT hos tele2). De har også en "langsommere" 8MBIT (stadig med 1MBIT upload) for 299,-...

Er der nogen af jer der har hørt om firmaet, har erfaringer med dem, eller har købt forbindelse hos dem?

Jeg synes det lyder for godt til at være sandt, men det ser meget reelt ud.

//foxwell
Avatar billede kick Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:23 #1
Lyder sgu godt men surt de ikke er på men central i nu..
Avatar billede whee Nybegynder
28. oktober 2005 - 00:36 #2
Ja, det er åbenbart kun i "indre" by. Desværre.
Der er en anden tråd om udbyderen et sted, der er en der har bestilt så vi afventer resultatet!
Avatar billede rijah Nybegynder
01. november 2005 - 14:06 #3
Ja og det er et falsk firma.. De har kun en P.O. Boks så jeg vil ikke anbefale at nogen betaler noget til det firma.. Det er jo det samme om igen med det der hedder orza.dk, igen en PO adresse.. Og firmaet er registreret under et andet firmas CVR nr. SÅ jeg anbefaler absolut ingen at ligge penge ud til dem her, da i intet får ud af det.. Håber du kan bruge svaret og forhåbentlig spare nogen penge :)
Avatar billede profit Nybegynder
02. november 2005 - 12:16 #4
> rijah
Hvad bygger du din påstand på ? Har du personlig erfaring, eller hørt om
nogen med den oplevelse du beskriver ?
Det er jo trist hvis folk har muligheden for & få sig en hurtig & billig forbindelse, men nu ikke tør bestille fordi du udtaler dig om noget du ikke engang har bevis for :(
Avatar billede foxwell Nybegynder
02. november 2005 - 15:00 #5
Jeg er enig med profit, Rijah, lad være med at lukke pis ud hvis du ikke aner hvad du snakker om.

Er ikke sikker, men computerworld plejer vist ikke at interviewe falske firmaer: http://www.computerworld.dk/art/30404?a=fp&i=1

Ja, de har også et andet navn... i Sverige! (Perspektiv Bredband)

Kan det tænkes at de kun har en P.O. box i København fordi de stadig har kontorerne i Sverige?

Jeg har bestilt 24MBIT hos dem nu, og forventer forbindelsen klar 11.12.05. Vender tilbage når jeg ved mere =)
Avatar billede profit Nybegynder
02. november 2005 - 15:16 #6
> foxwell, skriv endelig, når du ved noget mere om din kommende forbindelse..
Avatar billede foxwell Nybegynder
02. november 2005 - 15:20 #7
skal ske =)
Avatar billede rijah Nybegynder
15. november 2005 - 20:34 #8
Ja nu tillader jeg mig lige og svare igen, en af mine venner har fået det, trods protester fra mig og mange andre. Og til stor overraskelse kører det med en elendig ping og nedetid ret ofte. Han har haft det siden den 11 november. Og har ikke haft stabilt net siden han skiftede. SÅ endnu engang, jeg vil ikke anbefale nogen og investere i det. . Og det er ikke på grund af at han bor for langt fra centralen eller lign. fordi han er blot 500 meter derfra.
Avatar billede foxwell Nybegynder
15. november 2005 - 22:27 #9
sorry rijah, kan ikke tage dit svar seriøst efter det sidste du lagde...
Avatar billede sorry Nybegynder
16. november 2005 - 00:30 #10
rijah, det skulle vel ikke være fordi du ikke selv kan få omtalte internet, at du skriver sådanne indlæg ?
Avatar billede rijah Nybegynder
16. november 2005 - 09:22 #11
Nej det er det ikke, jeg er ganske tilfreds med det bredbånd jeg har. Men hvis i er så skeptiske, så bestil det. Nogen skal åbenbart opdage ting på den hårde måde.
Avatar billede steep30 Nybegynder
02. januar 2006 - 16:55 #12
Har du fået det foxwell?
Avatar billede foxwell Nybegynder
02. januar 2006 - 17:35 #13
Har haft Cph-metronet siden den 12. december nu, og har ikke haft nogen problemer.

Det er svært at sige hvad den præcise hastighed er, men jeg prøvede det testsoftware som it- & telestyrelsen anbefaler (http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp), men den kan ikke måle hastigheder over 15Mbit, hvilket jeg fandt ud af da den nyede 15Mbit og skrev en fejlmeddelelse om at den ikke kunne måle hurtigere hastigheder. Jeg mener derfor at jeg mindst har 15Mbit, og sikkert mere, hvilket jeg synes er ganske fint for kr. 400 om måneden.

Man skal dog lede længe for at finde peers der *uploader* med 24Mbit, så der er stadig flaskehalse, og det vil der sikkert være et stykke tid endnu, eftersom alle kan bruge hurtig download, men hurtig upload hovedsageligt bruges af folk der sender filer til andre, typisk pirater.

Men, som jeg startede med at sige, jeg har ikke haft nogen problemer med CPH-metronet, det var nemt at installere, og har endnu ikke haft nogen nedetid.
Avatar billede distortion Nybegynder
21. april 2006 - 13:56 #14
Jeg har arbejdet med CPH-Metronets forbindelser.

Deres forbindelse er en af de dårligste i danmark. Så ikke noget jeg ville anbefale. Installerede en ADSL2+ 24Mbit i en stor forening, da vi testede den, kørte den reelt kun som en TDC 8Mbit. Faktisk lidt lavere.

Hvad angår nettesten: Brug den svenske, de har en 100Mbit backbone.
Avatar billede foxwell Nybegynder
21. januar 2009 - 22:41 #15
Lukker lige spm. 2 år for sent. Har stadig Cph-Metronet/Perspektiv Bredbånd, og er stadig glad og har ingen problemer. Points til Distortion for ventetiden ^^