Avatar billede yopede Nybegynder
29. oktober 2005 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Euforiserende frøer ?

Jeg diskuterede for et par dage siden, euforiserende stoffer med en flok kammerater, og kom i den anledning til at tænke på at jeg engang har hørt noget om at visse frøer udskiller et euforiserende stof på ryggen. Hvis man slikker denne frø på ryggen, kan man blive "høj" af det. Jeg blev totalt til grin, og kunne ikke forsvare mig, da jeg ikke vidste hvilken frø det er. Er der nogen der ved noget om denne frø, så smid venligst et link, så jeg kan tage noget dokumentation med næste gang jeg skal være sammen med flokken...
Avatar billede serverservice Praktikant
29. oktober 2005 - 16:16 #1
Bare prøv dig frem - indtil du blir høj af at slikke frøer*g
Avatar billede screem_brille Novice
29. oktober 2005 - 16:16 #2
en løvfrø er gifttig (og en af bivirkningerne er bla halluciniationr), der er også mange andre frøer som er giftige, bla en australsk frø, som faktisk truer øko systemet, da de lokale dyr æder den (eller prøver på det, og den er ikke indfødt)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2005 - 16:24 #3
Ja en løvfrø har noget lignede blå syre på ryggen, slikker du på den får du samme effekt som de 3 fyre sidste weekend, dog uden rohybnol og speed..

http://www.google.dk/search?hl=da&q=svampe+%2B%22bl%C3%A5syre%22+psilocybin&spell=1

Husk det bare er lignende det på frøen... men det var ovennævnte de spiste i weekenden.. kan frit plukkes her i danmark, i stærkt gødet områder, dog inden den første nattefrost..
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2005 - 16:28 #4
Vikingerne drak vist vand de havde gået i...
Avatar billede themom Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:26 #5
Det vides, at hvis giften udtrækkes fra aflivede agatudser, og hvis et menneske derefter indtager den i små doser (f.eks. ved rygning), så skulle den kunne give en psykedelisk, hallucinogen virkning.
En interessant løvfrø i store dele af Sydamerikas nordlige halvdel, er en såkaldt gribefrø, der har det latinske navn Phyllomedusa bicolor. Indianerstammer i Peru tager først skindsekreter fra en levende frø, som så bliver sluppet løs igen. Denne gift skal tørres. Personen, som skal have påført giften, bliver bevidst givet et brændsår, og ned i det sår gnubbes frøens giftsekreter. Forsøgspersonen, som vi kan kalde ham, reagerer nu stærkt med en pinefuld diarré, opkastninger, en unaturligt høj puls og systemisk kollaps. Disse ubehagelige reaktioner overgår så til en trance og afløses dernæst af en tilstand med ekstremt høj mental skarphed og skarpsindighed, hvor sanserne skærpes til det yderste, hvilket ledsages af et meget højt energiniveau og fysisk udholdenhed uden behov for føde eller væske. Indianerne bruger denne effekt, når mændene skal på jagt og evt. ved forskellige rituelle handlinger. Men giften kan let blive dødelig.
I Syd- og Mellemamerika findes der mange af de utroligt farvestrålende små pilegiftfrøer eller farvefrøer, som også besidder en hudgift, som også har en virksom hudgift, men den virker ikke ved blot at holde en frø i hånden. I visse situationer kan giften da godt virke euforiserende (som en slags tømmermænd) ved at indtage den direkte i kroppen, men her vil effekten af disse højpotente toksiner langt overvejende være præget af farlige og meget ubehagelige følger som hjerteflimmer/hjertestop, kramper, iltmangel og nær-døden-oplevelser,hyggelige venner man skulle have:),et alternativ til frøer og svampe kunne være meskalinkaktus (peyotl)!!!
Avatar billede yopede Nybegynder
30. oktober 2005 - 09:56 #6
themom - har du et link til et sted hvor jeg kan læse mere af det du lige har skrevet ?
Avatar billede themom Nybegynder
30. oktober 2005 - 12:18 #7