Avatar billede janepigen Nybegynder
04. november 2005 - 15:29 Der er 2 kommentarer

Fejl ved installation af win XP (RAID controller)

Hej Eksperter. Jeg er ikke nogen helt vild haj til computere, så jeg håber at der er nogen her der kan hjælpe mig. Pga af virus har jeg prøvet mange gange at formatere harddisken og geninstallere win XP, men hver gang sker der det samme, nemlig at installationen går i stå med 34 minutter igen under punktet "Forbereder installationen". De sidste gange er der kommet blå skærm op, hvor der står DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, og så noget med stop: 0x000000D1. Jeg har fundet ud af, at det er noget med RAID controller, men jeg aner ikke hvad det er.
Det skal siges at der er to diske, den ene på 20 GB hvor C-drev ligger på. Den anden er D-drev på 60 GB. På et tidligere tidspunkt var jeg uheldigvis kommet til at installere xp på D, så der lå xp på både C og D. Kan det have noget med det at gøre? Jeg aner ikke hvilken type hardiske det er.
MVH Jane
Avatar billede alichu Nybegynder
05. november 2005 - 22:34 #1
Lad XP Installationen starte op via boot, formatér begge harddiske, Installér XP på den ene af diskene, prøv at se om det virker. Evt. kig på dine instillinger i BIOS'en..?
Avatar billede janepigen Nybegynder
06. november 2005 - 13:13 #2
Det har jeg prøvet, men den går i stå alligevel med 34 minutter igen under installationen. Jeg ved ikke så meget om BIOS-indstillingerne til, at jeg kan ændre dem. Jeg har dog fundet ud af at ændre boot device i BIOS, så first boot device er fra cd-rom-drevet.

Men er der nogen der ved hvad en RAID-controller er. Det skulle vist have noget med I/0 controller at gøre. Jeg har fundet ud af at DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, og så stopkoden 0x000000D1 henviser til, at der er noget galt med RAID controller. Please help :-)