05. november 2005 - 10:40Der er
51 kommentarer og 2 løsninger
Virtuelle Daemon tool drev vil ikke slettes
Jeg har et problem på både min stationære og laptop. Efter at have afinstalleret Daemon tools på begge maskiner, har jeg stadig det virtuelle drev tilbage på mine computere. Efter at have geninstalleret Daemon, dukker der et nyt virtuelt drev op SAMTIDIG med det gamle, og nu ubruelige, virtuelle drev bliver tilbage. Nu har jeg pludselig et H-drev og et I-drev jeg ikke kan bruge til noget. Møg irriterende.
I dette særtema om aspekter af AI ser vi på skiftet fra sprogmodeller til AI-agenter, og hvordan virksomheder kan navigere i spændet mellem teknologisk hastighed og behovet for menneskelig kontrol.
Har prøvet at slette drevene i enhedshåndtering, men de dukkede op igen efter genstart. Nu er jeg ikke nogen haj til computer syslen, så, hvordan rydder jeg op i regbasen?
Man kan ikke fjerne et program, der er startet. Programmet skal lukkes. Er du i tvivl, da start i fejlsikret tilstand, gøres ved, at trykke F8 under opstart og vælg fejlsikret. Indstaller programmet igen og følg ovenstående.
Snakker du om Daemon tools eller selve drevet som ikke kan slettes, når det er startet? Daemon tools skulle være slettet, men har efterladt de virtuelle drev.
F8 er det eneste rigtige, du trykker lige efter systemet har fundet drevene, eller bliv med med korte intervaller, indtil du rammer det rigtige tidspunkt.
Det jeg har gjort er føælgende: Installeret Daemon Tools og Afinstalleret Daemon Tools via kontrolpanel, dette har jeg gjort 2 gange, hvilket resulterede i at jeg nu står med 2 virtuelle drev. Dem vil jeg fjerne, og evt. rester af Daemon tools. Retaxes: Der var intet daemon tools relateret under documents and settings.
Jeg har forsøgt at fjerne de virtuelle drev i fejlsikret tilstand,hvilket også lykkedes i almindelig tilstand, men de er dukket op igen efter genstart! Hvor ligger "kør" henne i windows XP?
I Startup CPL er der en fane der hedder HKLM/Rund, her kan du finde Daemon tools. Højreklik på Daemon tools og fjerne den eller fjern fluebenet under samme.
Hvad er risikoen ved at "clean system registry" ved du det? Kunne jo være der ligger noget daemon snavs et sted og blander sig i at jeg vil afinstallere de virtuelle drev?
mærkeligt nok har jeg brugt daemon i flere år uden problemer og med Startup CPL tager det et øjeblik så er den pacificeret indetil jeg skal bruge den igen, så ryger fluebenet ind igen.
retaxes> bruger også daemon og har heller ingen problemer med det, har fjernet opstarten på det, starter det så manuelt når jeg skal bruge det, men flere af mine venner har osse problemer med det... så det har muligvis någet at gøre med den hardware man har..
mester> Har du prøvet at lade Daemon Tools køre, højreklikke på ikonet nede i SysTray (nedereste højre højrne), og via indstilinger-vinduet ("Settings"?) for dreve, fravælge (fjern hak) drevene? Det burde fjerne drevene.
Gratis: Jeg har fulgt den tråd du henviste til, og fandt en enkelt daemon relateret fil, som nu er slettet. Jeg er nu i tvivl om, hvorvidt jeg skal følge hele trådens råd. Den lyder som følger:
I den der hedder Hkey_local_machine laver du en søgning efter Daemon og sletter ALT hvad den finder. Så prøver du at gå ned under denne nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\Scsi\Scsi Port 2
Kig efter at der under denne nøgle ligger en nøgle der hedder "Generic DVD rom". Gør der det, så slet: Scsi Port 2
Du skal muligvis en tur op i menuen for at give dig selv lov til at slette nøglen.
Bagefter starter du en stifinder op og sletter disse filer: C:\WINNT\system32\drivers\d346bus.sys C:\WINNT\system32\drivers\d346prt.sys
mester> Hvis drevene er oprettet af Deamon Tools, er de sikkert i listen over DT's tilgængelige dreve, og der vil sikkert være et hak i drevbogstaverne. Hvis du fjerner disse hak, burde DT automatisk fjerne drevene (når du genstarter).
Prøv at installere DT og se om der er hakker.. hvis der er det, fjern dem og genstart.
Prøvede at lave en søg på "daemon" og følgende kom frem: daemon.dll, DAEMON.EXE-12F31092.pf, DAEMON347.EXE-01DDE917.pf samt 2 CIDAEMON-filer. + 2 Daemon.msi-filer version 3.46 og 3.47, så jeg har åbenbart forsøgt mig med begge versioner.
Grunden til jeg har lidt noia over at skulle installere Daemon igen, er frygten for at skabe et tredie virtuelt drev, der bare kommer til at ligge og flyde, men giver det en chance, for det begynder sgu at blive noget kompliceret shit, det her...
The surfer> Under installationen kommer følgende fejlmelding:
"Some driver has invalid name or conflicts with other file or service in system. Please choose other driver names or make sure you have rebooted after removal of software using same name".
Prøv at genstarte maskinen inden installationen.. det kan være at den har fundet "sig selv" i systemet..
- Har du stadig DT i Tilføj/Fjern programmer (Add/Remove Programs)? - Hvis du kan, prøv at slette drevene i Enhedshåndteringen.. hold Winkey (tasten med windows-ikonet) nede og tryk på Pause/Break.. se evt 05/11-2005 10:50:47
Jeg har slettet drevene flere gange, både i fejsikret tilstand og almindelig, men zimsalabim! efter genstart er de tilbage! Fjernede DT i Tilføj/Fjern, så den mulighed er der ikke mere. Prøver en genstarter og og forsøgergeninstallation af DT
SÅ lykkedes det! Jeg fulgte anvisningerne fra Gratis og slettede bus-filerne, så 1000 tak til ham og point, hvis jeg kan finde ud af at give dem. Tak til jer andre også. Nu går jeg over til Alcohol, gider ikke mere bøvl med Daemon.
ok ;) husk at lukke spørgsmålet det gør du ved selv at lægge et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykke på accepter
Det var jeg sikker på jeg havde gjort, men åbenbart ikke. Sorry.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.