Avatar billede michaelsr Nybegynder
20. november 2005 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indhold af DVD'er og CD'er ses pludselig ikke længere

Kære eksperter,
Kan nogen fortælle mig, hvad jeg skal gøre ved min DVD-brænder? Jeg har en NEC ND-2500A DVD-brænder, og mit problem med den er, at jeg ikke længere kan se indholdet af de CD- og DVD-skiver, jeg lægger i drevet. Jeg har ikke foretaget ændringer på computeren eller OS men har auto-update slået til. Jeg bruger Windows XP med SP2.

Iflg. device manager er der ingen problemer med drevet. Jeg har prøvet at fjerne driveren og drevet, og ladet Windows finde det igen, men uden at problemet løses. Drevet findes selvfølgelig også ved boot.

Jeg har prøvet med mangfe forskellige skiver, men med samme resultat: Der vises ingen filer og køres ingen autostart.

Er der nogen, der har et godt b ud på, hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2005 - 21:32 #1
Har du prøvet i Denne computer at højreklikke drevet og vælge egenskaber. I næste dialogboks vælg automatsik afspilning, i comboboksen vælg typen (musik, video, blandet osv) samt hvad der skal udføres.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2005 - 08:43 #2
Avatar billede michaelsr Nybegynder
21. november 2005 - 22:14 #3
Desværre, Halifax. Det hjælper ikke.
Avatar billede michaelsr Nybegynder
21. november 2005 - 22:33 #4
Desværre haverslev - det virkede heller ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
22. november 2005 - 12:03 #5
Så ser jeg desværre kun een mulig årsag tilbage: drevet er fysisk defekt. Sandsynligvis laseren og ikke IDE-interfacet eller andet med elektronikken, da drevet korrekt findes under boot og i Denne computer.
Det kan vel ikke skyldes noget så simpelt som snavs på laserhovedet.

Hvis ikke er der nok kun en udskiftning tilbage som løsning. For at være helt sikker kan du - hvis muligt - prøve at få drevet installeret hos en ven/bekendt/kammerat.
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 15:43 #6
Er ikke sikker på dette hjælper på dit problem, men det skader ihvertfald ikke at prøve:
Prøv følgende.
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
Avatar billede michaelsr Nybegynder
29. november 2005 - 12:21 #7
Tak for det haverslev - det virkede. Hvis du ændrer kommentaren til et svar, får du de 30 point!

Vh
michaelsr
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2005 - 13:22 #8
Så gerne og godt det virkede ;o)