Avatar billede bb_maze Nybegynder
27. november 2005 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird og CPU forbrug

Hejsa

Jeg benytter Thunderbird 1.0.7 og har gjort det et stykke tid efterhånden. Jeg er dog ikke helt tilfreds. Når jeg ska åbne en mail tager programmet næsten 100% CPU. Jeg har snakket med én anden der oplever dette problem, så jeg vil høre om vi bare har været uheldige, eller om det er et generelt problem, og om der evetuelt er en løsning på det? Efter jeg havde fjernet spyware til den store guldmedalje var problemet der fortsat, så det kan vel ikke være spyware der er skyld i det.

Jeg benytter Windows XP med 1,25 gb ram og en P4 2,3 hvilket jo burde være mere end rigeligt..

Alt input er velkomment!

Hygge
Avatar billede Slater Ekspert
27. november 2005 - 14:40 #1
Ja, det lyder lidt mærkeligt. På min gamle 850 MHz'er med 192 MB ram kommer den aldrig op på 100% CPU-forbrug.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
27. november 2005 - 14:42 #2
Underligt. Det er lidt træls, for det er som om den "hænger" når jeg skal åbne mails - altså de springer ikke frem med det samme.

Jeg har lidt en mistanke til at Avast går ind og driller, men jeg synes ikke det hjalp det store at slå den fra, men lidt hjalp det da.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
27. november 2005 - 14:42 #3
P.S. Ham jeg havde snakket med der også havde problemer, benytter også Avast
Avatar billede Slater Ekspert
27. november 2005 - 17:04 #4
Er e-mail scanneren slået til? Jeg kan ikke huske om den duer til Thunderbird.
Jeg har også selv Avast, men jeg HADER baggrundsscannere, og slår dem fra med det samme.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
27. november 2005 - 18:00 #5
Det vil jeg tro at den er, for jeg har tidligere fået beskeder om at den har stoppet noget vira. Men jeg ved ikke helt hvor jeg slår den fra. Hvis jeg dobbelt klikker på A'et jeg har i systemtray, så har jeg mulighed for at stoppe den der hedder "Oulook/Exchange".
Avatar billede bb_maze Nybegynder
23. februar 2006 - 20:19 #6
Jeg tror det skyldes en langsom mailserver.... Så problemet er vidst "løst".

Men tak for hjælpen.

Hygge