Avatar billede nek Praktikant
29. november 2005 - 10:04 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg danske tegn i mails

Jeg har brugt virkelig lang tid på at løse et problem - jeg kører Windows XP og bruger mailserveren fra mit arbejde - microsoft outlook mail access - til breve
Mit problem er, at når jeg hjemmefra - uanset om det er via ovennævnte eller via et af mine webhoteller - skriver breve og sender dem, så vises der sære tegn i stedet for de skandinaviske karakterer. Jeg har selvfølgelig prøvet at kommandere XP til at vise det vesteuropæiske tegnsæt, men det sniger sig ned på UTF alligevel hver gang - jeg har også være inde i kontrolpanelerne og har fjernet alle andre sprog end dansk, men det hjælper stadig ikke.
Så jeg kunne godt bruge lidt hjælp
Avatar billede logsuppe Nybegynder
29. november 2005 - 10:54 #1
Avatar billede nek Praktikant
29. november 2005 - 12:42 #2
Tak for kommentaren - har set på siden, men jeg tror, jeg ved for lidt om edb til at se, hvordan det kan hjaelpe. Kan jeg skifte mit karaktersæt ud med noget paa den side?
Avatar billede nek Praktikant
29. november 2005 - 16:04 #3
Er der ikke een, der kan fortaelle mig, hvordan jeg kommer af med mine 60 points til logsuppe - jeg kunne ganske vist ikke forstaa svaret, men den gode vilje hos ham/hende fejlede jo ikke noget. Jeg synes ikke rigtigt, der sker noget, naar jeg trykker paa accepter.
Jeg vil gerne stadigvaek have hjaelp til mit problem så jeg slipper for at skrive aa og oe og ae i mine mails
Avatar billede tophat Nybegynder
29. november 2005 - 18:44 #4
findes problemet kun i outlook ?
Avatar billede nek Praktikant
30. november 2005 - 00:10 #5
Tak for brev . Det er hovedsageligt i outlook, men hvis jeg skriver æøå i gmail, så får jeg nogen gange bogstaver, som ligner kyrilliske, ud af det. Tegnene i outlook er endnu særere. I outlook sker der også det, at hvis jeg har modtaget et brev og så sender det videre, så ændres æøå fluks til de sære tegn, allerede før jeg har sendt det
Avatar billede logsuppe Nybegynder
01. december 2005 - 12:30 #6
Du skal kigge på det nederste skema; Extended ASCII Codes...

Find nummeret ud for det tegn du vil skrive; f.eks. er Å = 143

Når du skal skrive det, holder du venstre Alt nede mens du taster nummeret på det nummeriske tastatur (Tallene til højre på tastaturet). Når du slipper Alt igen, kommer Å'et frem...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
01. december 2005 - 12:31 #7
smider lige et svar! - lyder som om du gerne vil af med nogle point!