Avatar billede borgmesteren Praktikant
03. december 2005 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Syncroniser Outlook mail/adresser og aftaler mellem flere pcere..

Jeg bruger flere pcere, alle med installeret XP og Office 2003. De bruges ofte alle i fælles netværk, og jeg ville gerne kunne syncronisere/overføre de mails, aftaler og nye adresser som er tilføjet i løbet af dagen, mellem feks min bærbare og min stationære. Hvordan gøres det??
Avatar billede vejmand Juniormester
03. december 2005 - 12:32 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2005 - 15:32 #2
Tag et kik på Microsofts egeet lelle snedige værktøj SyncToy

Overview
SyncToy v1.0 is available as a free download on the Microsoft Download Center. The easy to use, customizable application helps you copy, move, rename, and delete files between folders and computers.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E0FC1154-C975-4814-9649-CCE41AF06EB7&displaylang=en

Kræver XP SP2 samt Microsoft .NET Frameworks V1.1

Med det kan du samtidig synkronisere Dine Dokumenter m.v.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
10. december 2005 - 15:08 #3
Oki... Jeg tror Halifax er godt pä vej til den 100point... Jeg har hentet programmet og prövet at syncro med en tilfäldig mappe... Det ser ud til at virke. Nu er resten af mit spörgsmäl sä...;-)

Hvilken mappe skal syncroniseres for at jeg har alle mails, adresselister og aftaler delt pä alle pcere??

Borgmesteren
Avatar billede halifax Nybegynder
13. december 2005 - 17:51 #4
Hmmm.. det sidste spørgsmål er (måske) værre.

Almindeligvis er alle Outlook oplysninger gemt i filen Outlook.pst. Såfremt den fil syncroniseres (er ens) på alle pc'er betyder det vel, at opsætningen af Outlook også er ens med hensyn til alle mapper, Indbakke, Sendt, Kalender osv.

Hvad nu hvis de er forskellige, og man kun vil syncronisere fx. email og kalender, men ikke adressekartotek. Eller hvis kalender skal deles med andre brugere og nogle kun skal have læse adgng, mens andre må skrive i den delte kalender?

Så kan der hurtigt gå kludder i tingene og her er det 3. parts programmer til formålene kommer ind i billedet som "Other tools" i vejmands link ovenfor.
Ved lidt søgning på emnet faldt jeg over WorkgroupShare. Her kan du for sjov se en lile demonstration hvor smart kalender kan deles
http://www.softalkltd.com/products/workgroupshare/demos/

Men hvis det kun er til dit eget formål og Outlook skal være ens på din stationære og den bærbare mener jeg det er tilstrækkeligt at de begge har en ens outlook.pst fil.
Søg efter dens lacering. Hos mig ligger den i C:\Windows, men det er med Outlook97.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. december 2005 - 01:56 #5
Måske det var en mulighed at lave backup af pst-filen. Med den kan laves en nøjagtig kopi af outlook på den bærbare. Og under alle omstændigheder er det en god ide at have backup.

Se Microsoft gratis fil "Outlook 2003-tilføjelsesprogram: Sikkerhedskopiering af private mapper"
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8B081F3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01&displaylang=da
Avatar billede borgmesteren Praktikant
26. januar 2006 - 18:45 #6
Hej Halifax.... Jeg vil bede dig sende mig et svar så du kan få dine point du har tilgode hos mig.... Tusind tak for hjælpen!!