Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
11. december 2005 - 16:00 Der er 5 kommentarer

Online salg af digitale billeder

Jeg er amatør fotograf og vil gerne sælge mine billeder online.
Er der et sted hvor man sætte sine billeder til salg?

Mvh Jacob
Avatar billede hammerhead Nybegynder
12. december 2005 - 09:04 #1
Har ikke selv prøvet det, men http://www.istockphoto.com skriver:

"It's free to sign up and there are never any subscription fees. Start downloading, or upload your own photographs to sell to the largest design community in the world."
Avatar billede teamlh Nybegynder
13. december 2005 - 22:15 #2
Du kan eventuelt søge på google, men mange fotosider har henvisninger til det. Eks. foto-basen.dk, fotokritik.dk.
Du kan også finde artikler om det i magasinet digital foto
Avatar billede re-flex Nybegynder
17. december 2005 - 17:40 #3
Der findes også www.diviantart.com

Her er det gratis at blive medlem og uploade ens egne billeder. Dog for at man kan sælge dem skal man købe et udvidet medlemsskab til 180 kroner for et år. Så kan man sælge dem, men man bestemmer ikke selv prisen og det er ikke fordi man får vildt meget for dem. Derudover er der utrolig hård konkurence fra andre brugere, da det er et af verdens største online kunst communities.

Har nemlig selv tænkt på at sælge nogle af mine fotografier, men har ingen anelse om hvordan jeg skal komme igang.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
17. december 2005 - 18:03 #4
Måske skulle i starte et dansk forum for salg af billeder.
Avatar billede aurum Nybegynder
17. juli 2006 - 10:54 #5
du kan sælge dine billeder gennem dette site: www.dk-billeder.dk.
De er meget kritiske med billedkvaliteten, så den skal du have styr på :-)