Avatar billede fdata Forsker
11. december 2005 - 23:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem: USB nøgle husker drevbetegnelse

Har tidligere brugt en USB nøgle uden problemer på en PC. Nøglen optrådte som F:. Er nu koblet op på netværk, hvor serveren hedder F:. Systemet burde vel så tildele nøglen G: men det sker ikke. Nøglen genkendes slet ikke.
Hvis forbindelsen til net-drevet ophæves, detekteres nøglen igen korrekt.
Er der nogen, der kender en løsning på dette?
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. december 2005 - 23:12 #1
Du kan i diskhåndtering bestemme hvilket drevbogstav nøglen skal have
12. december 2005 - 00:06 #2
Det er et tilfælde...

Det er 'upraktisk at mappede netværksdrev begynder så "lavt" som F:

Når Wintendo starter op tildeles diverse Drevenheder drevbetegnelser efter hvad du eller systemet har givet dem. Eks hvis der tilsluttes en 4 ports kortlæser får de 4 porte typisk tildelt E: F: G: H: - altså de næste ledige drevbetegnelser.
MEN hvis der efterfølgende via Login mappes et netværksdrev til (i dette tilfælde F:) så vinder den og Kortlæsenens F: kan så ikke bruges...

Det har jeg nemlig oplever en del gange i arbejdsmæssigt øjemed. Så måtte netværksmapningen flyttes fra H: til O: - dog ikke noget problem i dette tilfælde...
Avatar billede fdata Forsker
12. december 2005 - 18:50 #3
squashguy >>
Naturligvis! Det skal jo bare rettes mens netdrevet ikke er mappet. Enkelt!

Smid lige et svar og høst dine point.
15. december 2005 - 06:18 #4
Ping ???
Avatar billede fdata Forsker
19. december 2005 - 00:11 #5
dr1 >> Øh, det var sådan set squashguys svar, der kunne bruges. Sorry.
Det virker som om han har løst både mit og dit problem. Med hans løsning ville du kunne flytte dine drev op til G: H: I: J: i stedet for at flytte netdrevet.
10. januar 2006 - 12:52 #6
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede fdata Forsker
10. januar 2006 - 18:01 #7
Som skrevet 12/12-2005 18:50:44: Mangler svar fra squashguy
Avatar billede fdata Forsker
06. marts 2006 - 16:20 #8
squashguy !! >> Smid et svar, please.
Avatar billede fdata Forsker
23. april 2006 - 17:33 #9
squashguy has left this planet.
Lukker spm.