Avatar billede twami Nybegynder
13. december 2005 - 19:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

No scroll i Firefox

Hej...

Kan man skrive noget HTML, CSS eller andet, som får scrollbarene til at forsvinde i Firefox?

Altså noget lig scroll="no" til IE browseren.
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. december 2005 - 03:11 #1
scroll=0 er ikke valid htmlkode.
I head med css:
<style type="text/caa">
body {overflow: hidden}
</style>

Brug gerne auto i stedet for hidden, så kommer den kun, når det er nødvendigt.
Avatar billede twami Nybegynder
14. december 2005 - 09:50 #2
Hej Knudgert

Tak for dit svar. Det hjælper desværre ikke rigtig. Når den pågældende webside bliver vist i firefox i et lille vindue, så kommer scrollbarerne stadig frem.

Kan dette ikke undgås på en måde?

(websiden det drejer sig om er: www.mmk-webdesign.dk/kulturprojekt)
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. december 2005 - 13:25 #3
Når det er i et popupvindue, så skal det skrives i koden, der kalder popupvinduet.

Kom med et link til siden, hvor du har popupkoden.
Avatar billede twami Nybegynder
14. december 2005 - 16:54 #4
Jamen det er ikke i noget pop-up vindue.

Når man åbner www.mmk-webdesign.dk/kulturprojekt i IE og trækker vinduet mindre så dele af indholdet forsvinder, så bliver der ikke nogen scrollbarer synlige - ligemeget hvor meget jeg trækker den sammen.

Det er det som jeg ønsker skal ske i Firefox (eller som netop ikke skal ske) - altså at man aldrig vil kunne komme til at scrolle.
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. december 2005 - 18:03 #5
Med overflow: hidden kommer der _aldrig_ scroll.

Hvis du tilføjer det og stadig ser scroll, så er det sikkert fordi du ser siden fra browserens cache og dermed den gamle version.
Avatar billede twami Nybegynder
15. december 2005 - 09:42 #6
Nu har jeg prøvet at uploade siden med "hidden" koden indsat. Men det virker altså ikke rigtigt - ved ikke om det er fordi min cache gemmer en gammel version. Gider du lige checke på din computer om du kan se scrollbarer?

Adressen er: www.mmk-webdesign.dk/kulturprojekt2
Avatar billede roenving Novice
15. december 2005 - 13:02 #7
Bemærk type="text/css" på style-tagget, du har lavet en tavetosse !-)
Avatar billede knudgert Nybegynder
16. december 2005 - 00:34 #8
Hvorfor skal a og s også ligge ved siden af hinanden - sorry, for fejlen, som man selvf. ikke selv kan se.
Avatar billede twami Nybegynder
17. december 2005 - 14:25 #9
Super.. så fungerer det. Tak for hjælpen. Kan du ikke lige svare så jeg kan give points?
Avatar billede knudgert Nybegynder
18. december 2005 - 04:44 #10
Del dem med roenving (hvis han da vil ha' nogen), han så min skrivefejl.
Avatar billede roenving Novice
18. december 2005 - 04:48 #11
Nej tak !-)