Avatar billede pgm Nybegynder
13. december 2005 - 23:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Hey,

Efter at min dejlige dell inspiron 4150 har fyldt de 3 år for 2 måneder siden, er der begyndt at komme nogle skavanker på den.

Batteriet holder ikke længere end 15 minutter så er det dødt, dvd/cdr drevet virker ikke i perioder (tror det er tilslutningen i maskinen), skærmens plastik er begyndt at revne.

Så derfor er jeg nu begyndt at kikke efter ny.

Til at starte med vil jeg sige at den absoulut skal kunne holde i 2,5 -> 3 år lige som min nuværende.

Specs er ikke så meget mere voldsom end min nuværende, dog et par tilføjelser.

skærm opløsning min: 1400x1050
hd minimum 30GB
hukommelse 256 eller 512 MB (har allerede en 1GB pind der skal i)
wireless b/g standard
grafikkort, mobilt minimum 16MB hukommelse på kortet og ikke delt!
vægt max 2,8 KG
batteritid (2,5 -> 3 timer min)
processor er der ikke så store krav til har nu en pentium-m 1,8Ghz
skal være støjsvag

Alt hardware skal kunne benyttes på et linux system, om det er officielt understøttet eller hvordan er mig ligegyldigt.

Hvad syntes i jeg skal kikke efter, prisleget er OP til 14.000 kr, så kom med nogle bud. Ikke nødvendigt med direkte modeller, men gerne serier fra en producent er også velkommen.

Venligst
Pelle
Avatar billede pgm Nybegynder
13. december 2005 - 23:09 #1
Skal lige siges at den skal benyttes til:
Den skal primært bruges til at skrive på, men billedbehandling laver jeg en del af derfor den højeopløsning og hukommelse (min nuværende lever op til det krav!).
Der er ikke blevet spillet det sidste 1½ år på den ud over minestryger og 7-kabale, så ingen krav til dette.

En mobil og støjsvag maskine...
Avatar billede thomasfricke Juniormester
14. december 2005 - 00:42 #2
Hp-bærbar, dine minimum krav er så lave at det næsten er umuligt at finde noget der er mindre... Tjek www.edbpriser.dk
Avatar billede pgm Nybegynder
22. maj 2007 - 15:03 #3
fik købt en Toshiba Portage m200, så vil lukke spørgsmålet.