Avatar billede and_usa Nybegynder
15. december 2005 - 11:22 Der er 8 kommentarer

Kopiering af data fra et ark til flere - baseret på tekst

Hej,

Problemet består i at jeg har et ark med datalinier. En af kolonnerne indeholder en tekst der bruges til at identificere en bestemt type af linier. Jeg vil gerne have at alle linier med teksten "Ford" bliver kopieret til et ark der er oprettet med navnet "Ford". Jeg har i øjeblikket 5 kriterier som skal kopieres til 5 ark.

Håber der er nogen der har svar på dette.
Avatar billede b_hansen Novice
15. december 2005 - 12:45 #1
Hvis det er en engangsforestilling, vil jeg foreslå, at du gør det manuelt og benytter Autofilter-funktionen. Når du kopierer et filtreret område, medtages kun de synlige rækker.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. december 2005 - 13:41 #2
Hej. Jeg bruger denne macro til at sortere data ud på enkelte faner efter den tekst der står i kolonne D. Fanen hvor data ligger hedder "Samlet" ved mig, men det kan du jo bare rette til

Public Sub CopyRaekker(Ark As String)
Dim RW As Integer
RW = Worksheets(Ark).Range("A65536").End(xlUp).Row
  Worksheets(Ark).Rows("1:" & RW).ClearContents ' tømmer de enkelte ark
X = 6          'Macroen starter med at søge i række 6
RW = Worksheets("samlet").Range("A65536").End(xlUp).Row
For i = 5 To RW
If Worksheets("samlet").Range("D" & i) = Ark Then
Worksheets("samlet").Rows(i & ":" & i).Copy
Sheets(Ark).Paste Destination:=Worksheets(Ark).Cells(X, 1)
X = X + 1
  End If
End Sub
Avatar billede and_usa Nybegynder
15. december 2005 - 14:15 #3
Mine data ser sådan ud.

Assignment    Reference    Type    Kommentar
CA241566    CA241566    KR    Betaling mangler
C341115                        SA    Difference

vil dette X = 6  sige at jeg retter til X = 1 og For i = 5 To RW til i = 1 ?
Avatar billede and_usa Nybegynder
15. december 2005 - 14:31 #4
Bare for at have endnu et spørgsmål - hvordan kalder jeg denne funktion ?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. december 2005 - 14:51 #5
Hvilken tekst er det du vil have sorteret på? Koden skal sættes ind i et modul i visual basic editoren (startes med Alt + F11) Derefter han der under hvert ark oprettes en kode, så macoren køere hver gang arket vælges.
Jeg bruger denne kode:

Private Sub Worksheet_Activate()
CopyRaekker (ActiveSheet.Name)
End Sub
Avatar billede and_usa Nybegynder
15. december 2005 - 15:28 #6
Det er Kommentar kolonnen.
Avatar billede and_usa Nybegynder
15. december 2005 - 15:46 #7
Jeg får en fejl "For without Next"
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. december 2005 - 16:11 #8
Fejlen kommer fordi jeg har fået kopieret for lidt. I lininen efter End IF skal der stå Next

Håber det løser dit problem, da jeg ikke kommer til en computer igen før på søndag.