Avatar billede Svave Nybegynder
16. december 2005 - 20:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug for Script hjælp, vedr. Actionscript og PHP gæstebog

Hej igen alle Flashy folk

Jeg sammensat en gæstebog som jeg exporterer til guestbook.swf
Den benytter sig af PHP og når jeg oploader den fungere den fint, men når jeg integrerer den i en anden flash movie, altså main movie'en så virker den ikke, som om den ikke rigtig kommer igennem PHP scriptet, men hvad jeg ved..

// Actionscriptet som er lagt på knappen "GuestBook" i main
// movien ser således ud.

on (press) {
loadMovieNum("GuestBook.swf", 1);
_root.onEnterFrame = function() {
                _level1._x = 20;
                _level1._y = 190;
        }

// PHP scriptet som henter og udskriver indholdet fra gæstebogen
// ser således ud

<?php
// If you are using an old version of php, remove the next set of lines.
// or use $HTTP_POST_VARS["..."] instead.
$Submit     = $_POST["Submit"];
$Name         = $_POST["Name"];
$Comments     = $_POST["Comments"];
$NumLow     = $_REQUEST["NumLow"];
$NumHigh     = $_REQUEST["NumHigh"];

// Replace special characters - you can remove the next 5 lines if wanted.
$Name         = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 ]", "", $Name);
$Comments    = ereg_replace("[^A-Za-z0-9 \@\.\-\/\']", "", $Comments);

// Remove slashes.
$Name         = stripslashes($Name);
$Comments     = stripslashes($Comments);

// ###################################################################################
// ########## Reading and Writing the new data to the GuestBook Database #############

if ($Submit == "Yes") {
// Next line tells the script which Text file to open.
    $filename     = "GuestBook.txt";

// Opens up the file declared above for reading

    $fp         = fopen( $filename,"r");
    $OldData     = fread($fp, 80000);
    fclose( $fp );

// Gets the current Date of when the entry was submitted
    $Today         = (date ("l dS of F Y ( h:i:s A )",time()));

// Puts the recently added data into html format that can be read into the Flash Movie.
// You can change this up and add additional html formating to this area.  For a complete listing of all html tags
// you can use in flash - visit: http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/htmltext.htm

    $Input = "Name: <b>$Name</b><br>Comments: <b>$Comments</b><br><i><font size=\"-1\">Date: $Today</font><br><br>.:::.";

/* This Line adds the '&GuestBook=' part to the front of the data that is stored in the text file.  This is important because without this the Flash movie would not be able to assign the variable 'GuestBook' to the value that is located in this text file  */

    $New = "$Input$OldData";

// Opens and writes the file.

    $fp = fopen( $filename,"w");
    if(!$fp) die("&GuestBook=cannot write $filename ......&");
    fwrite($fp, $New, 800000);
    fclose( $fp );
}

// ###########################################################
// ######### Formatting and Printing the Data from the Guestbook
// to the Flash Movie ##

// Next line tells the script which Text file to open.
    $filename = "GuestBook.txt";

// Opens up the file declared above for reading

    $fp     = fopen( $filename,"r");
    $Data     = fread($fp, 800000);
    fclose( $fp );

// Splits the Old data into an array anytime it finds the pattern .:::.
    $DataArray = split (".:::.", $Data);

// Counts the Number of entries in the GuestBook
    $NumEntries = count($DataArray) - 1;

    print "&TotalEntries=$NumEntries&NumLow=$NumLow&NumHigh=$NumHigh&GuestBook=";
    for ($n = $NumLow; $n < $NumHigh; $n++) {
    print $DataArray[$n];
        if (!$DataArray[$n]) {
            Print "<br><br><b>No More entries</b>";
        exit;
        }
?>

Hvad gør jeg forkert, håber en af jer kloge hoveder kan hjælpe mig :)

er 100 point fair? hvis ik er jeg ville til at give mere, det er jo snart *jul*
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2005 - 08:16 #1
Glædelig jul!
Men din kode er måske for lang...?
Jeg gik død i den før jeg nåede halvvejs, tror jeg...
Men det passer vist så rigeligt med pointene!
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2005 - 08:17 #2
(PS: Det var godt nok ikke et svar på dit spørgsmål, men jeg kikker lige på koden igen!)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2005 - 08:19 #3
Hmm... Hvordan ser selve scriptet i 'guestbook.swf' ud?
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. december 2005 - 15:45 #4
jeg vil skyde på, at dit utroligt lange as på din knap i flash skal være en anelse mere avanceret :)

Søg om det på eksperten :)
Avatar billede Svave Nybegynder
18. december 2005 - 20:39 #5
Tak for hints'ene drenge - fandt sku ud af det, til trods for at jeg skodder til dette.

Rigtig God Jul til jer alle
Avatar billede Svave Nybegynder
18. december 2005 - 20:40 #6
Hilsen Svave
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. december 2005 - 21:13 #7
Kunne vi få svaret? :)

Så kan andre jo også benytte det!

God jul til dig også :)