Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 19:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

xp virker kun halvt

hej med jer jeg har et problem med min WIN XP,den begyndte at genstarte sig selv efter at jeg deaktiverede gendannelsespunkt
jeg har prøvet at reparerer den men efter at den har indlæst filerne og skal genstarte for at gører instalationen færdig går den i blå skærm igen
den kan heller ikke startes i fejlsikker tilstand
er der nogle der kan hjælpe? jeg mangler backup af nogle emailadresser og nogle mails
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 19:23 #1
Jeg ville boote op på min XP-skive og vælge "reparer" Du skal springe over tilbudet om "reparer fra genoprettelseskonsol"
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 19:26 #2
har prøvet og den læser også filerne men når den så kommer til genstart for at fuldfører instalationen så går den i baglås fejlmeddelse IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL hvis man slå det op hos microsoft står der at det drejer sig om et brænderprogram men det program har jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 19:30 #3
Installer en ny XP på samme partetion, lad den gamle forblive urørt brug den nye installation til at reparere den gamle med, evt. kun til at lave dit backup
Avatar billede kalp Novice
17. december 2005 - 19:31 #4
Fjern alt unødvendigt hardware fra maskinen og prøv at lave en repair igen...

og så håb på det ikke er et ram problem:)
Avatar billede boxer Nybegynder
17. december 2005 - 19:33 #5
God ide. Start med at fjerne dine cd/dvd drev.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 19:33 #6
kan man ha to xp på samme partion? jeg troede at hvis man valgte at installere, formaterede xp automatisk partionen
Avatar billede boxer Nybegynder
17. december 2005 - 19:37 #7
Kommentar: boxer
Selvfølgelig ikke hvis du kun har 1 :o) Men det der ikke bruges til installation.
Avatar billede kalp Novice
17. december 2005 - 19:37 #8
Du kan godt have 2 ja... du skal bare ikke formattere:) og så vælge en ny mappe selvfølgelig.. jeg har haft både XP, XP, Me og 2000 på samme hd
Avatar billede kalp Novice
17. december 2005 - 19:39 #9
Af hardware tænker jeg på diskette drev hvis ikke skal anvendes, evt. USB tilsluttede enheder.. har du integreret GFX kort så skal du benytte det og fjern det du selv har sat i..
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 19:40 #10
Det er intet problem med 2 gange XP på samme partition, du skal blot ignorere advarslen fra systemet
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 19:45 #11
nå nu prøver jeg med 2 xp'er, og håber at jeg kan få trukket data ud af outlook. bag efter kan jeg jo bare formatere og starte forfra der er jo nok en masse indstillinger der alligevel er gået tabt
Avatar billede kalp Novice
17. december 2005 - 19:50 #12
bare læs grundigt hvad der står og vælge de rigtige punkter så formattere den ikke:)
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 21:13 #13
nå nu har jeg da i det mindste fået hul igennem :) men outlook ville ikke rigtig som jeg ville, nå men jeg har da fået arkiveret nogle arkivfiler
og da det var helgec der var først med løsningen ( 2 X XP på samme partion) så ville det da være rat med et svar så jeg kan komme af med nogle point
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 22:31 #14
Hvis du har tålmodighed til det så er det muligt du kan reparere din gamle installation, du kan jo f.eks. starte med at køre en "chkdsk"
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 22:52 #15
det er forsent jeg er startet forfra men ellers tak og 1000 tak for hjælpen