Avatar billede computerphper Nybegynder
20. december 2005 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Canon eller Sony

Hej eksperter,

Hvilket kamera ville I vælge af disse 2? Lige nu ville jeg helst vælge et Canon, men er i tvivl og vil derfor gerne høre jeres mening :)

Sony DSC-W7: http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_w7-review/index.shtml

Canon SD550 (IXUS 750): http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_sd550-review/

Mvh,
Christian
Avatar billede c-holst Novice
20. december 2005 - 14:28 #1
Avatar billede computerphper Nybegynder
20. december 2005 - 14:45 #2
Generelle tips har jeg styr på, men det er mere den lille forskel mellem de to kameraer. Canon har jo generelt et bedre ry i forhold til Sony. Derudover har Canon IXUS 750, WiFi så den kan tage billeder og smide dem over på computeren med det samme.
Avatar billede darrich Novice
21. december 2005 - 15:19 #3
Sony har længe leveret kvalitetsvarer indenfor fjernsyn, anlæg m.m. og det forspring Canon har haft på kamerasiden er i mine øjne ikke eksisterende længere.

Teknisk er der ikke den store forskel:
Sony - 7,2 Mpixel, 3 x optical zoom, 2,5" LCD monitor, 32MB built-in memory
USB kabel, AV kabel
Canon - 7,1 Mpixel, 3 x optical zoom, 2,5" LCD monitor, 32MB Secure Digital (SD) memory card along with the SD550, USB kabel, AV kabel

Du skal under alle omstændigheder have et større ram kort, på min 512 Mb

Canon modellen får høvl for dårlig batteri tid, og problemer med støj i højopløsningsbilleder, så jeg vil klart vælge sony modellen.
Der er ikke noget mere irriterende en et kamera, der løber tør for strøm i utide. :o)
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. december 2005 - 17:00 #4
Darrich: Jeg har snakket med en fotograf og vi sammenlignede billederne mellem de to kameraer, og det viser sig MEGET tydeligt at Canon er bedst, så jeg vil beholde mine point, da svaret ikke er korrekt.

Jeg lukker.