Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. december 2005 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan man bruge .htaccess filer på IIS

Nu har jeg i et par år arbejdet med Apache servere til web-udvikling men skal nu til at udvikle på en IIS server og noget jeg ikke kan finde noget om nopget sted er om .htaccess filer virker på IIS og hvis ikke hvad er alternativer på IIS til det?
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2005 - 10:06 #1
.htaccess virker ikke på IIS
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2005 - 10:06 #2
Kender desværre ikke IIS så godt endnu ! Men det kan gøres fra serversiden ved jeg.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. december 2005 - 10:07 #3
nah... er jo logisk nok ;) ... men hvad er alternativet så?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. december 2005 - 10:13 #4
Jeg er ikke så intereseret i passwordbeskyttelse da jeg ved det fungerer i IIS... Men det er mere ting som rewrite af URL, error documents, bestemmelse af indexside  osv.
Avatar billede agermose Nybegynder
27. december 2005 - 13:57 #5
du kan kigge på urlrewrite eller urlprotecter, som er moduler til IIS, der kan få .htaccess filer til at virker. Men ellers er både error dokumenter og index sider noget du sætter gennem dit IIS admin program. Det er kun ikke trivielle rewrites af URLer du ikke kan klare gennem det tool, og så selvfølgelig brugernavn/password beskyttelse, hvis du ikke vil koble det til windows brugere.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. december 2005 - 15:35 #6
ok... kool... tak...
skriv svar for point...
Avatar billede agermose Nybegynder
27. december 2005 - 18:46 #7
svar :-)
Avatar billede cougar Nybegynder
30. december 2005 - 13:46 #8
Der findes et 3rd parts produkt ISAPI rewrite til IIS, som gør det muligt at bruge .htaccess filer på IIS.
http://www.isapirewrite.com/
Avatar billede agermose Nybegynder
30. december 2005 - 14:29 #9
ja, ok - et svar er et svar :-D og godt nytår