Avatar billede ibwca Nybegynder
30. december 2005 - 09:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Jeg har et regnskabsprogram "pcplus"

det er så let og så simpelt så jeg vil gerne beholde det
Men når jeg starter det i XP sider det i topen fa skærmen på den øverste 3 del resten er sort, jeg har kunne køre det under 98.
er der nogle indstillinger ?????
det er et gammelt program fra sidst i 90èrne
Avatar billede gratis Nybegynder
30. december 2005 - 10:04 #1
højreklik på genvejen til programmet, vælg Egenskaber ---> Kompabilitet ---> Kompabilitetstilstand ---> sæt flueben i "Kør dette Program i kompabilitetstilstand for" fold ud og vælg Windows98/Me , tryk anvend og ok , se om det ka gøre det.
Avatar billede ibwca Nybegynder
30. december 2005 - 11:08 #2
når jeg gå ind under egebskaber har jeg:generelt, program,skrifttype,skærm,diverse
Avatar billede ibwca Nybegynder
30. december 2005 - 11:28 #3
jeg har opdaget at det har oprettet en genvej hvor kompabilitet står men det hjelper ikke
Avatar billede gratis Nybegynder
30. december 2005 - 15:05 #4
ok, da det er et dos program ( correct me if i'm wrong :) ka du prøve denne ting:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no14 ( det går ikke helt på dit problem men ka ikke skade at prøve ) duér det heller ikke, ka du måske få hjælp via denne site, http://www.pcplus.dk/
Avatar billede kabbak Professor
02. januar 2006 - 10:40 #5
Rettelsesprogram til PCPlus
Nogle udgaver af bogføringsprogrammet PCPlus fra Personal Computing & Consulting ApS kører ikke korrekt, hvis datafilerne ligger på et drev med mere end 32.767 ledige allokeringsenheder. Rettelsesprogrammet løser problemet ved at besvare forespørgsler fra PCPlus om ledig pladelagerplads.
pcplus2.zip, 718 tegn, 3. udgave, 17.10.1998.

http://home19.inet.tele.dk/svolaf/nytteprogrammer.htm

Bogføringsprogrammet PCPlus, udgaver fra omkring 1987, tåler ikke
at der er mere end 32767 ledige allokeringsenheder på harddisken.

Problemet kan løses på følgende måde:

kopier pcplus2.com til samme bibliotek som pcplus.com
omdøb  pcplus.com til pcplus1.com
omdøb  pcplus2.com til pcplus.com

3. udgave, 17. oktober 1998
Copyright Svend Olaf Mikkelsen, 1995, 1998.
Avatar billede ibwca Nybegynder
02. januar 2006 - 14:23 #6
ok det er ikke det, for regner med du mener at det der hvor pcplus kommer og siger at der ikke er plads nok
Avatar billede kabbak Professor
02. januar 2006 - 15:24 #7
lav en batfil og sæt dette ind i den

mode con: lines=25
pcplus
Avatar billede kabbak Professor
02. januar 2006 - 15:27 #8
den skal være i samme bibliotek spm pcplus, den ændter skærmem til 25 linier, som den gamle dos bruger
Avatar billede ibwca Nybegynder
02. januar 2006 - 20:34 #9
det jeg får ud af det er et lille billede på ca 1/6 af skaærmen
Avatar billede kabbak Professor
02. januar 2006 - 20:37 #10
min kørte i fuld skærm , ikke i vindue
Avatar billede ibwca Nybegynder
03. januar 2006 - 08:16 #11
når jeg starter pcplus bliver skærmen sort og så komme det på den øverste 1/3 resten er sort men når jeg bruger mode con: lines=25 i pcplus.bat det jeg får ud af det er et lille billede på ca 1/6 af skaærmen alså en lille bitte ramme
Avatar billede kabbak Professor
03. januar 2006 - 08:23 #12
Prøv at højreklikke på Pcplus.bat
Egenskaber
Kompatibilitet
sæt flueben i feltet kør med 640x480 skærmopløsning
Avatar billede ibwca Nybegynder
03. januar 2006 - 10:59 #13
stadig det samme
Avatar billede ibwca Nybegynder
23. marts 2006 - 15:08 #14
ok
29. april 2018 - 17:33 #15
Jeg brugte for mange år siden økonomiprogrammet PCPLUS i mit arbejde i almen praksis, og under oprydning er jeg stødt på et par backup-filer, som jeg gerne ville kunne læse. Men jeg har ikke mere programmet!
Jeg vil spørge dig, om jeg kunne få dig til at sende mig en kopi af PCPLUS?
Måske er programmet dog beskyttet af oprindeligt brugernavn og password og dermed ikke frit tilgængeligt, men der er jo ikke noget forgjort ved at spørge.
Med venlig hilsen
Søren