Avatar billede cheff25 Nybegynder
06. januar 2006 - 17:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende driver i Windows 2000

Jeg har installeret windows 2000 pro, på en gammel Fujitsu-siemens pc. Problemet er, at den ikke vil finde en driver til det onboard-grafik kort, der er installeret. Jeg har ikke kunnet finde navnet på grafik kortet, men har forsøgt forskellige steder, at scanne for en opdatering. Findes der en løsning, eller skal jeg ud og købe et andet grafik kort??
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:32 #1
Du kan hente driverne fra motherboard producentens hjemmeside.. hvad er det for et mærke og model så finder jeg den lige for dig

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:35 #2
serie og model mener jeg :)
Avatar billede cheff25 Nybegynder
06. januar 2006 - 17:45 #3
Tak for det... Hvor finder jeg oplysningen om serie og model??
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:47 #4
det står måske bagpå den ellers er jeg ikke sikker.. men du kan ihvertfald hente de nyeste win 2000 drivere når du finder ud af det her:

http://support.fujitsupc.com/CS/Portal/support.do?srch=DOWNLOADS

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:49 #5
Der er et link til en guide til at finde serie og model

http://support.fujitsupc.com/CS/Portal/help.do
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:53 #6
Hvis du ikke kan finde driveren derinde (det er vist kun notebooks) kan du finde den her:

http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html
Avatar billede cheff25 Nybegynder
06. januar 2006 - 18:01 #7
Har lukket pc'en op.. Der står Siemens på printpladen, og et andet sted står der "S 26361D"
Kontrolpanel+system opgiver pc'ens navn til at være "x86 Family 6 Model 8 Stepping".
Jeg har siddet hele aftnen igår, og tæsket hele Fujitsu-Siemens hjemmeside igennem, men kan ikke find noget info, om denne pc.
Alle de valg muligheder man har i rulle menuerne, matcher ikke med navnet på pc'en.

Med venlig hilsen

Christian
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 18:08 #8
prøv at kigge efter en stregkode og de numre der står i omegnen af denne.. inde på hjemmesiden kan du se eksempler på placeringer hvis du klikker på linket lige under tekstboksen på downloads siden
Avatar billede cheff25 Nybegynder
06. januar 2006 - 18:32 #9
He, he... Mærkaten stod på kabinet-låget.... Og det havde jeg jo pillet af, så jeg har kigget bagpå pc'en, hvor der stod 2 stregkoder, men ingen af dem gav pote på Fujitsu's hjemmeside.. Tror, at jeg kan hitte ud af det nu.. Det viste sig, at det var en model: Scenic eb
Tak for hjælpen.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2006 - 10:26 #10
Jeg har lavet en zip pakke med alle mulige løsninger for gf drivere til eB serien.. Den du skal bruge er der helt sikkert! Du skal bare lige igennem et par stykker for at finde den.. Filen fylder 63Mb så den tager noget tid at loade op. Jeg skriver linket om et par timer :)

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2006 - 13:17 #11
Jeg kan af en eller anden årsag ikke uploade filen selvom jeg har rigeligt med plads hos min host.. men du kan hente driverne du skal bruge her:

http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html

Vh Nicki