Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 13:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Dual Socket bundkort, kun 1 cpu, ok?

Jeg har været så dum at købe en PCI-X Promice 8 ports controller. MEN den køre kun PCI-X og det har jeg ikke i mine pc'er.
Ville nu gerne have det til at virker. Men vil ikke ofre en masse.
Helst ville jeg nøjes med at købe et nyt bundkort....
Men kan næsten kun finde PCI-X bundkort med Dual Socket

Kan jeg i starten nøjes med at smide 1 CPU på et Dual socket bundkort???
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 13:35 #1
PCI-X SKAL virke i både PCI 32 (33/66Mhz) og PCI 64 bit (33/66Mhz) slots (da de SKAL og er bagudkompatible)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 13:47 #2
så jeg kan bare sætte den i???
IO Kortet er jo PCI-X og Bundkortet er PCI?
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 13:49 #3
hvis det er tilfældet.... så må jeg da miste en masse hastighed... eller noget?
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 13:49 #4
ja det kan du godt, kortet SKAL være bagudkompatibelt (men du opnår selfølgelig ikek samme hastighed som du ville have hvis det havde været et PCI-X slot), men du vil uden problemer kunne bruge det.
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 13:51 #5
Nej hvor fedt... Her sidder jeg helt desperat og leder efter nyt bundkort, og de er næsten alle med Dual core....
og mht mit første spørgsmål... Kan jeg køre en CPU på et Dual core Bundkort?
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 13:52 #6
Tak Tak Tak :) Du er en livs-redder :) fuld points og Karma :D
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 13:54 #7
kan du ikke lige skrive som et svar så jeg kan give dig points.. :)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 14:00 #8
Hey Nu har jeg altså prøvet, og PCI-X kortet, kan under ingen omstændigheder komme ind i PCI porten....
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 14:00 #9
ja du kan næsten altid godt køre emd kun en CPU (i socket 1) i nogle bundkort skal der dog benyttes en dummy, men har ikke selv set et board der ikek ahr kunne køre emd kun nogle af pladserne fyldt ud (har selv en 6 vejs server som pt kun har 3 CPUér monteret, og snart 5)
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 14:04 #10
så kan det være fordi dit slot er et 5V slot (altså et PCI 5 volts slot, og ikke et PCI 2.1 version som er 3.3/5volt) for det skal være bagud kompatibel med PCI2.1) (nu kan jeg huske forkert på versions numemret, men det er kompatibelt emd den version som kan benytte både 3.3 og 5 volts kort, har gjort det selv adskillige gange)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 14:09 #11
Det passer meget godt at mine så er 5V kortet er et ASUS A8V Delux. og i den anden maskine P4P800-E...
Dang jeg er på enden med det kort....
Nogen forslag?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2006 - 14:32 #12
Når du skriver dual socket, mener du så 2 CPU'er eller mener du dual core CPU, som jo er i 1 CPU ?

De fleste bundkort til Dual Core CPU, kan også køre med en ikke Dual core CPU.
Avatar billede lazer13 Nybegynder
12. januar 2006 - 14:33 #13
dual socket
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. januar 2006 - 12:39 #14
Her er et bundkort til 1 CPU (478) og med både AGP og PCI-Express: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=0&model=942&modelmenu=1

Her er et bundkort til 1 CPU (775) og med både AGP og PCI-Express:  http://www.asus.com/products3.aspx?l1=3&l2=11&l3=206&slname=VIA%20PT880%20Ultra

Der er flere bundkort med kun 1 CPU og med både AGP og PCI-Express.
Avatar billede screem_brille Novice
13. januar 2006 - 12:42 #15
dragonknight, det er ikek PCI express, men PCI-X der spørges om, det er 2 vidt forskellige ting ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2006 - 12:07 #16
Sorry det var ikke til at vide, med den sløsede benævnelse, man normalt oplever omkring PCI-Express, for du har helt ret PCI-X er ikke det samme som PCI-Express, og i dette tilfælde er PCI-X = PCI-X.
Avatar billede lazer13 Nybegynder
14. januar 2006 - 12:50 #17
Det er nemlig rigtigt :) det er PCI-X
Har stadig ikke fundet en løsning
....
Kan nogen hjælpe med en løsning....

evt. en forholdsvis billig løsning med
1: bundkort-med PCI-X
2: tilhørende CPU

Jeg har AGP bundkort
og DDR Ram

Smider flere points i en god løsning... tro mig :)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
14. januar 2006 - 12:51 #18
Det var AGP Grafikkort.
Jeg har ikke nogen PCI-Express grafikkort