Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. januar 2006 - 18:58 Der er 13 kommentarer

PC slukker pludseligt inde i spil

Min Shuttle SN85G4 slukker bare pludseligt når man er inde i spil. Den slukker ikke hvis den bare køre ude i windows.

Håber I kan hjælpe...
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 19:02 #1
Det kunne godt tyde på at den måske bliver for varm, og bare pludselig går ud?
Har du prøvet at lade den stå i windows, hvor du kører en torture test med prime95?
Det burde i hvert fald teste om et er der problemet ligger.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. januar 2006 - 19:26 #2
lyder som om, at grafikkortet bliver sat ud.
Nok pga varme som trakavolvien siger. Det er jo ikke så god airflow i sådan en lille shuttle.
Men hvis du har onboard grafik, er der jo intet grafikkort, men stadig kunne det være pga varme.
Husk på at alt producerer varme når der opereres, fx vores krop.
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. januar 2006 - 19:55 #3
Det er et Radeon 9600 XT 256mb der sidder i med blæser på (det ved i jo sikkert nok allerede!!)

Hvor kan jeg finde dette program til at teste med??
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. januar 2006 - 19:57 #4
OK - har fundet det... hvordan skal jeg bruge det - hvilke ting skal jeg prøve??
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 20:00 #5
Nu har jeg desværre ikke programmet ved mig.
Der burde være en menu oppe i toppen, hvor du herfra kan vælge Torture test.
De indstillinger den allerede står til når du vælger dette, burde være ok.
Derefter tryker du ok, eller begin. - Så vil du ikke være i stand til at bruge din computer.
Hvis det går helt galt, burde der være en "Help" inde i programmet, da jeg desværre ikke kan være til mere hjælp end nu.
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. januar 2006 - 21:03 #6
Programmet melder at der er en fejl så den ikke fortsætter testen, og at jeg skal se i en tekst fil. Der synes jeg bare ikke jeg kan finde noget...
Motherboard monitor har ikke det bundkort som jeg har i min shuttle...

Help!!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. januar 2006 - 22:03 #7
der plejer at være et sted på ATI's software hvor man kan aflæse temperaturen for GPU (grafikkortet's chip). Du har garanteret et lille rødt ATI logo på process linjen (nede til højre) prøv at klikke på den og se om der er noget info der.
Dit kort skal  helst være et sted mellem 40-50 grader, og hvis den bliver 60-70 kan den nok godt klare det stadig, men 80-90 går det højst sandsynlig galt.

Prøv, hvis du finder en temperatur måler, at gå ind i spillet, spille bare lidt, og tryk på windows knappen så du kommer til skrivebordet, og læs temperaturen hurtigt.
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. januar 2006 - 22:12 #8
Jeg har fundet ud af at min processor bliver omkring 75-78 grader bare den køre windows, så jeg tror det kunne være den der bliver for varm... Kigger på noget vandkøling til den - var det en ide at prøve det???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. januar 2006 - 22:16 #9
vandkøling er en super-ide, men du skal lægge mærke til at det fylder meget!
rigtig meget!
selv hvis du sætter pumpen, resevoiret, og radiatoren uden for kabinet fylder slangerne alene en del. og hvis du har en shuttle kan det blive et værre pille arbejde, men det kan garanteret lykkes!
En ny CPU køler (Luft) kunne også være et udmærket valg!
Avatar billede zyper21 Nybegynder
12. januar 2006 - 22:19 #10
okay, jeg det lige engang i morgen, så giver jeg lige en melding!!! Tak for hjælpen indtil videre!!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. januar 2006 - 15:14 #11
helt fint.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. januar 2006 - 02:46 #12
er det snart i morgen ?
feedback ?
Avatar billede zyper21 Nybegynder
30. januar 2006 - 11:11 #13
Ja sorry - det hele gik jo ikke som ventet...

Jeg kom vandkøling på cpu'en men den blev stadig 79 grader og på et tidspunkt ramte den 100 hvor maskinen så lukkede ned. S det var ikke ligefrem nogen god erfaring! Vandkølingen virkede i starten da cpu'en kun blev en 30 grader, men så steg temperaturen igen til det ekstreme og pc'en lukkede ned.

Så stadig ikke nogen løsning...