Avatar billede renehaas Nybegynder
13. januar 2006 - 16:37 Der er 2 kommentarer

hjemmevideo med undertekster på dvdafspileren

Hej
Jeg har lavet lidt hjemmevideo som jeg gerne vil sempå mit fjernsyn.
Men videoen ligger som en avi fil på min cmputer, og det kan min dvdafspiller ikke spille. Jeg bruger nero 6 til at brænde med, men jeg kan ikke finde ud af at konvertere videoen til at format min afspiller kan spille. ( der er 2 faner i nero når man starter den en der hedder dc og en der hedder dvd. videoen er for stor til at ligge på en cd, så den kan jeg ikke bruge, fandt jeg ud af, der var ellers en knap der hedder lav videocd, som kan afspilles på de fleste dvd afspillere. men der kunne jeg ikke brænde den fordi filen var for stor. og hvis jeg trykker på fanen dvd er der ikk nogen knap hvor der står lav videodvd\cd. hvordan kan jeg så få brændt den ud?? TIlmed har jeg siddet og leget lidt med at lave nogle sjove undertekster til den med et program der hedder subtitle workshop, og underteksterne ligger i et format der hedder srt eller sådan noger, hvordan får jeg det med over på dvden så de bliver afspillet når jeg smider skiven i min dvd afspiller.

mvh
René
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. januar 2006 - 17:24 #1
Hvis du vil have undertekster osv. skal du nok finde et program der kan "author" din DVD, dvs. et program der kan "sætte alle filerne sammen", så en almindelig DVD afspiller kan afspiller din DVD, fx "TMPEGEnc DVD Author" (http://www.videohelp.com/tools?tool=TMPGEnc_DVD_Author)

Der findes en hel masse løsninger, og de fleste koster penge (kan ikke huske om Nero har en sådan funktion), se fx http://www.google.com/search?hl=en&lr=&safe=off&q=dvd+authoring

Du kan også gøre det gratis med programmer som DVDauhtorGUI (http://www.videohelp.com/~liquid217/dvdauthorgui.pl) eller "GUI for DvdAuthor" (http://www.videohelp.com/~gfd/), men dette er lidt mere avanceret og kræver at du selv kan finde ud af at lave din AVI-fil om til MPEG2 (streams).
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. juni 2006 - 11:17 #2
Lukketid?