Avatar billede jakob1988 Nybegynder
15. januar 2006 - 10:57 Der er 10 kommentarer

Internet efter formatering af computeren

Hej allesammen...

Jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre m.h.t til at få Internettet til at fungere, efter en formatering af min computer.

Det virker nu, men det formoder jeg ikke det gør, efter formateringen!

(Internettet er leveret af TDC)
Avatar billede gratis Nybegynder
15. januar 2006 - 11:12 #1
Hvordan opsætter jeg TDC Bredbånd?, http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70646
Avatar billede polle007 Nybegynder
15. januar 2006 - 11:13 #2
almindeligt netkort med automatisk ip?
det plejer at virke igen, når driveren til netkortet er blevet installeret
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
15. januar 2006 - 11:19 #3
Jeg glemte lige at nævne at der er tale om "Medarbejderbredbånd"
15. januar 2006 - 11:33 #4
WindowsUpdate !!!

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

http://windowsupdate.microsoft.com/

(Hvis det er 'den slags' du mener...)
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
15. januar 2006 - 11:42 #5
Nej, det er ikke på grund af virusfare...

Jeg skal simpelthen bare gennemføre en ganske almindelig formatering af min harddisk. Men jeg frygter at mit Internet ikke virker bagefter, fordi jeg formodentligt vil slettet opsætnignen i forbindelse med formateringen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. januar 2006 - 12:16 #6
du kan bare gemme din opsætning, og så sætte den ind bagefter.. feks. i outlokk.. lav en *.iaf fil i konti..eksporter.
Så er du fri for at skrive kode, osv..
Jeg ville tag kortet ud, hvis muligt, under ny installetion, også tilføje det til sidst.
Men hent opdateringer på forhånd, og brænd dem ned.. det er væsnetligt hurtigere og mere sikkert.
Se dr1´s link.
15. januar 2006 - 13:00 #7
Du kan hente nævnte ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.

Under instalationen bør (=SKAL) internetstikket være afbrudt hele tiden.
Først EFTER en vellykket SP2 og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Der skal nok være >40 'pakker'...
Avatar billede jakob1988 Nybegynder
17. januar 2006 - 17:49 #8
Tak for hjælpen.... Hvis i lige vil fortælle hvordan man giver point, så vil jeg med glæde give jer begge mine point..... (Jeg er ny på eksperten)
10. februar 2006 - 11:19 #9
(Hvad endte denne tråd med?)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. september 2006 - 15:41 #10
Har du ikke fået rette svar, så spørg.
Ellers vær sød at lukke spm´let ved at gi´ point til rette person, har vedkomnet ikke lagt et svar, så be´ om et.
Smider et svar, kan du bruge min kommentar, så accepter ellers ikke..O)