Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
19. januar 2006 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apache Access.log målinger

Hey,

Jeg sidder og skal foretage nogle målinger på svartider via access.log - men jeg er lidt i tvivl om hvordan apache foretager disse målinger.
Så jeg ville høre om der er nogle her der ved hvordan der måles - og evt. kan henvise ti lnoget dokumentation ???

Sagen er den, at jeg gerne vil vide om der måles fra request begynder at ramme serveren, og indtil response er sent ... eller hvad??

Der er jo stor forskel på om tiden først starter når hele requested er modtaget, eller allerede når første bit af request modtages.
I mit tilfælde er forskellie sikekrt stor, idet der kan være store attachements med i requested - og de kan komem fra langsomme forbindelser.
Så derfor vil disse parametre have stor betydning for værdien af målingerne.

Håber at nogle kan hjælpe ....

Mvh
vedikkebedre
Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2006 - 17:04 #1
Apache logger først forespørgslen når hele serverens response er sendt.
Så altså i dit tilfælde med vedhæftninger er det først når den sidste bit af filen er sendt at det er logget.

Det er fordi den også skal logge hvor mange byte der er sendt til klienten, ved den enkelte forespørgsel.
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
23. januar 2006 - 11:06 #2
Så loggen viser hvor lang tid der er gået fra første bit er modtaget og til sidste bit er sent - korrekt?

Husk at smide et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede htm Nybegynder
23. januar 2006 - 13:20 #3
Du kan læse her hva de bliver logget, og du kan lave dit eget logformat hvis standard ikke er godt nok: http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_log_config.html#formats