Avatar billede sandholm Nybegynder
20. januar 2006 - 18:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev forsvundet

Hej. Mit dvd-drev er forsvundet.

Jeg har en bærbar Acer comp (uden diskettedrev), og mit dvd-drev er nu forsvundet. I reg-basen er der ikke Upper eller Lower filters, så dem kan jeg ikke slette. I BIOS finder den ikke drevet. Jeg ved drevet virker. Jeg gik ind på en anden mappe i reg-basen (Drives) og fjernede Upperfilters derinde, og det fik mit dvd-drev til at komme til syne. Computeren kom dog til at køre så langsom at jeg lod instillingen falde tilbage.
Jeg kan ikke formatere min pc, da jeg ikke kan boote fra min cd...

Hvad skal jeg gøre???

(Den mappe jeg fjerne filteret i, hed noget med 967 (diskdrev) istedet 965 (DVD-drev)

PLEASE HJÆLP!
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 18:44 #1
når bios heller ikke ser drevet er det en hardware fejl.
Avatar billede sandholm Nybegynder
20. januar 2006 - 18:49 #2
Synes bare det er mærkeligt jeg fik den frem dengang.. Har lige prøvet igen... DEn er væk igen
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 18:51 #3
ingen tvivl om det er hardware fejl, windows har ingen betydning i bios.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. januar 2006 - 20:32 #4
jamen hvis den ikke vil boote fra en windows cd, er du så stadig helt sikker på at drevet virker sandholm? =)

Ring til Acer. Den skal til rep i et par uger.
Avatar billede sandholm Nybegynder
20. januar 2006 - 22:24 #5
Bare træls. Den kommer lige derfra, og har fået nye reservedele!
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 22:25 #6
så ahr de da glemt at montere kablet sikkert...
Avatar billede sandholm Nybegynder
24. januar 2006 - 19:49 #7
sikkert... Nu får de den igen
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 18:13 #8
ja klart de er :@