Avatar billede martinhh Nybegynder
21. januar 2006 - 16:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udtræk af databaseposter senere end dags dato

Hej eksperter..

Jeg skal lave et kalendersystem, hvor poster som sker senere end dags dato skal vises. Poster før dags dato skal ikke vise.

Jeg leder efter en færdig SQL-sætning..

Mvh,
Martin
Avatar billede michaelfp Nybegynder
21. januar 2006 - 17:15 #1
Hvis du i tabellen har et dato felt (f.eks Kdato), kunne sætningen se sådan ud:

"Select * from tabelnavn where (tabelnavn.kdato >#" & splitdato(date()) & "#)"

Og funktionen der refereres til er denne:

  Function Splitdato(d)
    Splitdato = Year(d) & "-" & Month(d) & "-" & Day(d)
  End function
Avatar billede natsprinter Nybegynder
27. juni 2007 - 16:27 #2
Ganske enkelt:

I din database har du en tabel med navnet data (kan også være andet navn). Denne tabel skal være af formatet date / dato afhængig af sprog. Di sql ser således ud:

"select * from database where date() > dato"