Avatar billede jacobs1 Nybegynder
22. januar 2006 - 12:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Henter billeder ind i flash

Hej,

Jeg har lavet en flash film der via MovieClipLoader henter nogle billeder ind i flash filmen, den får antallet af billederne den skal hente ind via en via en xml fil.

Dette virker også fint lokalt på min computer, men ikke når jeg lægger det op på en server med eller uden de absolutte stier??

Den kan godt loade tekster og antallet af billederne fra xml filen, men selve billederne kan den ikke loade ind i de tomme MovieClip?
håber der er nogle der an hjælpe.
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
22. januar 2006 - 12:42 #1
Hvis jeg skriver direkte sti til swf filen i browsen så virker flash filmen fx. http://www.mitdomæne.dk/flash/flash.swf mærkeligt..

kan det være min kode der er forkert der ikke tillader at loade billeder ind i flash???

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width=747 height=235><param name="movie" value="http://www.mitdomæne.dk/flash/flash.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#FFFFFF" /><embed src="http://www.mitdomæne.dk/flash/flash.swf" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" width="747" height="235" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" alt=''></embed></object>
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
22. januar 2006 - 22:30 #2
har du en link til den uploadede fil?
Avatar billede webblaster Nybegynder
23. januar 2006 - 13:16 #3
1. har du husket at den sti der angives i flash filen som peger på billederne skal være skrevet som hvis var en dele af den fil som flash filen er embeded i f.eks. hvis vi siger at du har en html fil som henter flash filen fra en mappe som hedder flash og de ved siden af flash mappen ligger en mappe som hedder image så hvis du kalder swf filen så skulle stien i filen være ../pic/1.jpg men hvis du kalder html filen hvor flash filen er ebmeded i så er stien til billedet pic/1.jpg.

2. Hvis det er png billeder er flash ikke glad for at loade dem, skal helst være jpg.

3. Har du husket at flash filen skal have tid til at nå at loade billederne ind enten skal den bruge ca 10 frames ellers skal der være en preloader.
Avatar billede jacobs1 Nybegynder
23. januar 2006 - 22:43 #4
Mange tak for dit svar :)

Jeg fandt ud af at det virkede, hvis jeg skrev hele den absolutte sti til billederne.
så det er jo som du beskriver i punkt 1.
Læg et svar :)
Avatar billede webblaster Nybegynder
24. januar 2006 - 09:32 #5
Jeg er glad for at du kunne bruge det :O)
Avatar billede webblaster Nybegynder
24. januar 2006 - 09:32 #6
Her er et svar