Avatar billede rsa Nybegynder
01. februar 2006 - 10:02 Der er 9 kommentarer

Kan ikke genkende CD RW

Jeg har en HP pavilion med en CD læser og skriver, samt en DVD skriver. Jeg tager månedligt kopi af mine PC data. Nu kan PC'en ikke mere genkende CD RW. Der er ingen problemer med at skrive på en almindelig CD.
Er det en software-/hardwarefejl?
Skal/kan man f.eks. bruge en rense-CD?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
01. februar 2006 - 21:50 #1
Hej rsa
Prøv at højerklik på denne computer, vælg administrer enhedshåndtering, vælg
Dvd/cd-rom-drev, højerklik på CD-RW,  fjern , genstart pc den skulle gerne finde
cd rw igen

mvh

mvhansen
Avatar billede rsa Nybegynder
04. februar 2006 - 11:07 #2
Hej myhansen. Tak for svaret. Der er dog måske et problem.
Når jeg vælger DVD-/CD-rom-drev er der 2 muligheder:
1. LITE-ON DVDRW SOHW-832S
2. SAMSUNG DVD-rom SD-616E.
Når jeg højreklikker på den første og vælger "fjern" kommer systemet med en advarsel: "Du er ved at fjerne denne enhed fra dit system".
Skal jeg svare OK på dette?
04. februar 2006 - 15:12 #3
"Skal jeg svare OK på dette?"
JA -
Derefter standard genstart og XP lægger (nye) drivers ind igen...
Avatar billede mvhansen Nybegynder
04. februar 2006 - 15:20 #4
ja xp finder driverne igen som dr1 skriver

mvh

mvhansen
Avatar billede rsa Nybegynder
04. februar 2006 - 16:53 #5
Hej igen. Ja XP fandt driverne igen.
Herefter kunne jeg læse en CD RW, slette den og genskrive på den. Efter denne skrivning kunne PC'en atter ikke genkende den skrevne CD RW?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
04. februar 2006 - 17:17 #6
Prøv at gøre det samme men ikke fjern

Prøv at højerklik på denne computer, vælg administrer enhedshåndtering, vælg
Dvd/cd-rom-drev, højerklik på CD-RW, opdater driver
og lad vær med at genstart. prøv igen

mvh

mvhansen
Avatar billede rsa Nybegynder
05. februar 2006 - 10:22 #7
Jeg ha prøvet det sidste forslag. Alt uændret, kan stadig ikke genkende en CD RW.
Det går udmærket med en alm. CD. mvh rsa
Avatar billede mvhansen Nybegynder
05. februar 2006 - 10:39 #8
Har du prøvet et andet mærke
Avatar billede rsa Nybegynder
05. februar 2006 - 11:17 #9
Ja jeg har prøvet 4 forskellige mærker. Ingen kan genkendes.