Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. februar 2006 - 15:29 Der er 9 kommentarer

pc går ned hele tiden

hej
jeg har en  pc som går ned hele tiden, jeg ved godt det kan lyde som et varme problem
men dette er udelukket da mit system ikke er for varmt,

mit system består af
cpu amd 64 3200+ ( med køler ZALMAN ZM CNPS9500 LED ) ca 34 C ( under pres ca 46 C )

bundkort = asus a8v deluxe ( efter hvad probe siger køre det en tempertur på ca 26 C ( har sat ny køler på nordbro ( passiv fra zalman ) )

strømforsygning = Akasa PaxPower ver 2.0 ( 460w )

grafikkort 6600GT ( winfast ) havde en lorte køler der sendte kortet op på 85C, der er ny køler på ( ZALMAN VF700-CU ) så nu køre den på ca 40c i quake 4

ram = kingston 2 x 512

jeg har prøved at sætte systemet op med forskellige driver ,, førest med dem der følger med bundkortet fra asus cd, dette hjalp ikke, så gik jeg på jagt efter driver fra de farbrikanter der laver de ting bundkortet er bygge med, jeg prøved med driver fra via 4.1 , nye lydkorts driver. nvidias driver nye som lidt gamle ( prøvede 5 af dem ),systemet er ikke overclocket ( har aldrig været det ), problemet er at den går ned uden at beskrive havd der er galt, det skal lige siges at efter den begynte på det har jeg prøvet forskellige ting, der er kommet ny køler på cpu + nordbro samt grafikkort, og skiftet strømforsygning, men den bliver bare ved og ved... ( min pc er overtaget af duracell  )

jeg har kørt nogle test på systemet,
på ram har jeg kørt memtest86 v3.2  + DocMemory PC Memory Diagnostic Software  V2.2 disse test's siger intet problem

cpu har jeg kørt hot cpu test 4 ( den tester også for problemer med chipsæt samt ram ) samt benchmark test der sætter den på arbejde, 3Dmark samt pcmark disse køre uden problemer og finder ingen fejl, sjov nok går den ikke ned under disse tests , det er entet under hl2 kan være efter en time eller 1 minut, den kan også går ned mens jeg skriver som nu, eller spiller poker på nette ( koster mig penge ..... SURT  ) i dag stoppe den under opstart og sagte jeg havde overclocket den for ?? den er ikke overclocket overhoved, bundkortet er før kommed med en besked om at cpu står forkert, lige efter sagde den at der ikke var fan på min køler til cpu, men jeg checked dette og den kørte, går jeg så ind efter opstart og kigger i probe siger den at den køre 2000 mhz tester jeg med gpu-z siger den at mit system køre med 2002.5 til 2003.5 mzh hopper lidt rundt,,

jeg håber der er en der kan give et godt bud
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 16:08 #1
har du flashed dit bundkort med den nyeste BIOS?? det med at din computer lige pludselig siger at din CPU er overclocket og du aldrig har gjort det, det problem har jeg også, men jeg trykker bare kør videre også har jeg ingen problemer, så måske du skal prøve at flashe din bios, hvis du ikke allerede har prøvet... det gode ved ASUS er at de har et spec program til windows som opgradere din bios i windows og ikke i dos, så du skal have diskettedrevet i gang :) så hvis du ikke har prøvet det, så vil jeg opfordre dig til det :)
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. februar 2006 - 17:02 #2
jeg har sat den sidste nye bios ind, men også prøved at gå tilbage til ældre udgaver, jeg har den sidste nye bios inde lige for tiden, så jeg tror ikke det er det der er problemet.
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 17:06 #3
har du kørt en antivirus scanning? for det kan meget vel være en virus :s
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. februar 2006 - 17:11 #4
ja jeg har Norton Internet Security 2006, den finder intet.
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 17:16 #5
okay, så kan jeg desværre ikke genkende problemet :( for når jeg når dertil hvor du er nu, så gemmer jeg det jeg vil gemme og derefter formatere min computer :s også er der ikke flere problemer, så jeg undskylder, hvis du ikke kunne bruge mine foreslag :(
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. februar 2006 - 17:23 #6
det er ok... men jeg har lige formater den, så windows px pro er ny opsat
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 17:25 #7
kunne godt lyde som en del af din computer er defekt, men hvilken :S det er det store spørgsmål :S
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
05. februar 2006 - 18:02 #8
ja... men tror efter hååden at det er bund kortet, håber det er dette... men ved det som sagt ikke ( har desvære ikke et andet bondkort som jeg kunne test på )...

mange tak for din opmærksomhed...
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 18:21 #9
så lidt :)