Avatar billede dakine Nybegynder
07. februar 2006 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Windows Update fejler med Windows Installer 3.1.

Jeg har efterhånden en del XP Pro maskiner, der fejler i Windows Update installation af Windows Installer 3.1.

Kigger jeg i EventViewer nævnes en fil ved navn: wuaucpl.cpl version 5.8.0.2469.

Er andre end mig stødt på den?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. februar 2006 - 09:37 #1
Prøv at læse denne tråd, der er også problemer med wuaucpl.cpl
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=15630&#113147

De løste deres problem ved at installere SP2, hentet herfra: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2006 - 13:39 #2
Har også oplevet at den står stille efter Windows Installer 3.1 - installationen fejler og så kan de ikke opdateres videre, da den altid prøver at starte med WI3.1 opdateringen.

Jeg har kun oplevet dette, da MS har lavet en ændring i sidste tid (tror jeg). Så det tager meget lang tid før den automatiske opdatering kommer frem, går man så ind på windowsupdate.microsoft.com kommer den der validerings ting, og det er så der alt går galt. Hvis installationen ikke kan gennemføre valideringen.

Man kan enten vælge at vente den lange tid før den automatiske opdatering går i gang, eller hente windows installer 3.1 på en valideret maskine. Og så installere den inden man går i gang med windowsupdate siden. Ellers må man slå valideringen fra, og gå bagom. Men det vil jeg ikke snakke mere om.
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 15:41 #3
Ved Windows XP update fejl

Kan man afhjælpe problemet ved i START => KØR =>(Skriv) REGSVR32 MSXML3.DLL

Og derefter køre en update på almindeligvis.

MVH

Jan C
Avatar billede dakine Nybegynder
14. marts 2006 - 13:08 #4
Lyder interessant.

Men den MSXML3.DLL.- Der skal ikke hentes en ny version af filen, inden kommandoen køres? De PC'er der har update problem har version 8.50.2162.0.
MSXML.DLL filen på min egen PC hedder version v8.70.1104.0, og her giver Windows Installer ikke problemer.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. marts 2006 - 14:07 #5
Nej Jeg mener filen bare bliver genindlæst.

Er ikke 100% sikker.

Men køre kommandoen på de Pc'er som har problemmer med at køre Update.

Bare det virker så er filen's navn underordnet.

Der kan være forskel på filen fra styresystem til styresystem og hvilken version af styresystemet du har.

MVH

Jan C
Avatar billede dakine Nybegynder
14. marts 2006 - 14:39 #6
Umiddelbart løser det desværre ikke problemet.

Jeg har dog en metode, der gør. Kør WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe manuelt på samt WindowsXP-KB898461-x86-DAN.exe.

Derfra kører den automatiske update så selv videre, men jeg vil helst undgå denne manuelle installation. :o(
Avatar billede dakine Nybegynder
21. marts 2006 - 13:05 #7
Nå. Dit svar løste ikke umiddelbart problemet, men dermed ikke sagt, at det ikke kunne have løst det. Du får dine point for ulejligheden. :o)