Avatar billede toustrup Nybegynder
07. februar 2006 - 12:18 Der er 8 kommentarer

Windows Media

Vi har netop købt en computer med Windows XP media center. Er der en måde man trådløst kan forbinde TV og PC, hvis man ikke ønsker de står i samme rum, og gerne vil undgå kabler. Jeg har hørt om Xbox 360, men er der andre og måske billigere løsninger.
Avatar billede t-bee Novice
07. februar 2006 - 14:14 #2
Der findes Wlan modtagere, der kan modtage tv, audio m.v. Med sådan én kan du bruge dit almindelige trådløse netkort som sender, og styre det hele fra remote eller PC. Har set den i Computercity og Elgiganten, poster et link hvis jeg falder over noget!
Avatar billede toustrup Nybegynder
07. februar 2006 - 16:43 #3
Jeg har desværre ikke så meget forstand på den slags, men det skal helst være trådløst og så vi kan optage fra TV direkte på computeren - helst uden kabler. Kan dette lade sige gøre med en Wlan modtager?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. februar 2006 - 11:01 #4
Forbindelse mellem TV og PC, trådløst: http://x-perterne.dk/index.php?menu=vareinfo&valg=2011
Avatar billede t-bee Novice
10. februar 2006 - 11:45 #5
Hvis du vil optage programmer, skal du enten have en TV tuner i din PC (kræver TV antennesignal), eller få signalet udefra, fra enten TV, video eller lign.
Hvis du vil sende et videosignal fra PC til fjernsynet eller evt. videoen, kan du bruge det system james t dk foreslår.
Kan du evt. beskrive nærmere hvad du havde tænkt dig at kunne?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. februar 2006 - 12:00 #6
og hvad der er af indgange på din computer.....
Avatar billede toustrup Nybegynder
10. februar 2006 - 12:12 #7
Jeg har en TV-tuner i min pc - og der er et hav af indgange.
Det er en HP media Center PC Athlon 64 3700+, model m7330.
Vores TV står i stuen og vi har parabol med Viasat, jeg ved ikke om det komplicerer tingene. Jeg vil gerne kunne optage fra tv-et.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. februar 2006 - 12:36 #8
Du kan ikke optage fra TV'et. Du kan optage fra din antenne eller din Viasat boks. Du kan optage alle programmer på antennen, på viasat boksen kan du kun optage det du ser på viasat boksen.

For at optage på antenne skal du trække et antenne kabel, der findes ikke en trådløs løsning. Alternativt kan du køre antenne signalet ind i din video, der står under tv'et, men så kan du kun optage den kanal videoen står på (dette signal kan dog sendes trådløst).

For at optage fra viasat boksen kan du bruge en af de trådløse løsninger jeg har linket til. Hvis du vil optage NOGET ANDET END DET DU SER PÅ VIASAT BOKSEN, så skal du have fat i en parabol specialist, men så vidt jeg ved skal du have 2 viasat bokse for at få det til at virke.