Avatar billede safl Nybegynder
08. februar 2006 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kode oprydning / refactoring

Hello,

Java har sådan noget smart noget der hedder "Refactoring" hvor man nemt og sikkert kan omskrukturere sin kode.

Sagen er den at jeg har en bunke kode med dårlige funktionsnavne, og ustruktureret kode. F.eks. er der funktionsnavne som configWrite, ReadConfig og valConf. Dem vil jeg gerne have 'refactored' så de f.eks. hedder configWrite, configRead og configValidate.

Ville derfor høre jer om delphi har lignende smarte værktøjer til at at omstrukturere sin kode. Noget lidt smartere end search & replace.

- Simon
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. februar 2006 - 01:03 #1
Delphi 2005 og 2006 har dette indbygget, men jeg gætter på du ikke bruger en af disse...

Umiddelbart finder jeg lige disse to til Delphi:
CodeFactor - http://codefactor.home.att.net/
ModelMaker Tools: http://www.modelmakertools.com/

Ingen af disse er gratis, men der skulle være demoer til alle programmerne.
Avatar billede hrc Mester
10. februar 2006 - 10:28 #2
I delphi 200x markerer man funktionen, højreklikker og vælger "refactoring". Her er der en bunke muligheder for at omdøbe. Da ingen af ovennævnte værktøjer er gratis, så skulle man måske bruge pengene på at opgradere (til Delphi 2006).
Avatar billede safl Nybegynder
10. februar 2006 - 11:59 #3
hrc> deler dit synspunkt.
Kigger på det senere i dag.
Avatar billede hrc Mester
06. marts 2006 - 09:27 #4
Har du fået set på sagerne?
Avatar billede safl Nybegynder
24. marts 2008 - 10:40 #5
Jeg har langt om længe dropper Delphi men hvis nogle af jer vil have point for jeres kommentarer så skriv lige et svar så kan jeg lukke tråden her...
Avatar billede hrc Mester
24. marts 2008 - 12:38 #6
Man kan da ikke droppe Delphi!! Vandal! :-)
Avatar billede safl Nybegynder
24. marts 2008 - 14:16 #7
Hehe well det var også hårdt sagt for jeg bruger det dog stadig til meget små projekter. Meget meget små projekter :)