Avatar billede dakine Nybegynder
09. februar 2006 - 09:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slå Popup-blocker fra i W2K3 for ALLE brugere. (Maskine-niveau).

Hej.

Normalt styre man popup-blocker'en på bruger-niveau, men jeg har brug for at koble få popup-blockeren fra for ALLE brugere én gang for alle på en 2003-Standard server. Hvordan gøres dette? (Kan det gøres overhovedet!).

Problemet opstår da 2003-serveren er installeret som en Citrix-Metaframe server, hvor brugere skal afvikle en web-appl fra, og popup-blockeren i W2K3, lukker af for dette. TRÆLS!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. februar 2006 - 09:46 #1
Det kan du gøre i en GPO, tag bare at brug den du alligevel bruger på din citrix server.. (går ud fra domænet er AD og ikke NT 4, for hvis det er NT 4 så komplicere det tingenge en smule ;) )
http://www.utexas.edu/its/windows/resources/disable-popup.html#method_c

/Leth
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. februar 2006 - 09:52 #2
Du har også mulighed for bare at lave en white-liste dvs. du smider de domæner ind som du ved der er en pop-up på som du så tillader pop-up winduer fra.

under:
Brugerkonfiguration > administrative skabaloner > Internet Explorer > Tilladelsesliste for pop-up-vinduer

Dette er dansk, hvis du skal have den på engelsk må du jo sige til.

/Leth
Avatar billede dakine Nybegynder
13. februar 2006 - 13:24 #3
Faktisk kører vi med NT-domæne endnu. Dog ikke mange uger endnu. :o)

Jeg har fået løst problemet.- Dog ikke på en særlig PÆN måde.
Application startes nu fra en BAT-fil, der gør følgende:
------------------------------------------------------------------
%windir%\REGEDIT.EXE /S "C:\program files\IE_mod.reg"
iexplore.exe http://www.<webappl>.dk
------------------------------------------------------------------

Dvs. i det brugeren starter Web-applikation via Citrix, bliver der først kørt en reg-fil kørt på deres Current_User.

Reg-file indeholder følgende:
------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow]
"www.<webappl>.dk"=hex:
------------------------------------------------------------------

Dermed slipper brugeren for Popup blokkering.

Men ja. Det er ikke en pæn løsning. Men i AD vil det altså være nemmere med Group Policy kan jeg forstå. Den kigger jeg lidt nærmere på.

Tak for hjælpen. Du får dine point. :o)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. februar 2006 - 13:45 #4
Bruger i ADM filer på jeres NT domæne, for det kan jo faktisk godt lade sig gøre at få det til at fungere. ;) dette ved jeg da vi selv har noget kørende i NT 4 domæne.

En anden måde du også kan gøre det på som du gør der er at su smider det ind i %windir%\Application Compatibility Scripts\rootdrv.cmd denne bliver nemlig kørt hver gang nogen logger på...

Men i AD vil det ikke blot være nemmere at lave, det vil også være meget nemmere for jer at administrere, har selv været med til at sætte en farm op der kører på et NT 4 domæne, og det er ikke pænt må jeg indrømme... ;)